Luer · Strikking · Votter

Flettesett til høstbruk

image

Dette settet er jeg helt forelska i! Fargene, flettene, alt! Jeg kommer i herlig høststemning av å se på det, og gleder meg til å bruke det.

Som jeg nevnte i forrige innlegg, så er jeg i flettemodus for tiden. Jeg hadde glemt hvor fint det egentlig er med fletter og hvor lett det er 🙂 I tillegg har jeg stort sett strikket på pinne 3-4 i det siste, så det var en fryd å gå over til pinne 5,5 og se hvor raskt det gikk å strikke! 🙂 Alt er strikket i Nepal fra Drops (for tiden mitt favorittgarn).

image

Luen heter Tipp topplue og mønstret finner du gratis hos Pickles. Det et en kjapp og enkel oppskrift som er morsom å strikke. Jeg strikket min på under en dag. Fargen er litt utypisk meg, men etter å ha kjent på det gule nepalgarnet hele sommeren, så måtte jeg bare kjøpe. Og jeg angrer ikke! Den er så høstgul og fin!

image

Vottene passer så godt til luen at man skulle tro det var fra samme oppskrift, men det er det ikke. Vottemønsteret finner du på bloggen til Mirrevirre. En smal og fin modell. Dette blir nok ikke siste paret jeg strikker.

image

Flettepinnen pakkes ikke vekk med det første, for jeg kjenner at det er et par tipptoppluer igjen i meg 😉

God helg alle sammen!

15 kommentarer om “Flettesett til høstbruk

  1. Så fint sett. Jeg er også veldig fan av nepal og har strikket meg lue i samme gulfarge jeg også. Jeg er ikke så veldig gul av meg, men synes den okergule nepalfargen er kjempe fint. Har strikket mange par av Mirrevirres votter jeg også. Hadde dilla på de i fjor høst. Kjempe kjekke votter å strikke. Er enig med deg i at fletter er gøy. Minner meg også på at jeg har en stor julegave jeg burde kaste meg over snart. Ønsker deg ei fin hobbyhelg 🙂

  2. Så flott sett du har strikka! Og Nepal er jo bare kjempehærlig!
    Jeg er såpass glas i fletter at jeg alltid hat flettepinnen fremme 😛

    God helg

  3. Du har helt rett, flettemønster er nydelig. Hua og vottene ble utrolig flotte. Og det samme var lyslyktene i innlegget under. Det er så kjekt å gi sånne hjemmelagede ting i gave og alltid kjekt å få 🙂
    Flott blogg forresten. Jeg vet at jeg har vært inne her før, men nå legger jeg deg til i bloggrullen min, så finner jeg deg lettere igjen 🙂
    Ha en fin søndag!
    Anette

  4. Så flott sett du har strikket. Ble veldig inspirert til å gjøre min versjon, så må skynde meg å gjøre ferdig alle prosjektene jeg holder på med!

  5. UTROLIG fint! Satt akkurat og lurte på hva jeg skulle gjøre med mitt deilige nye høstgule garn, og så tittet jeg innom deg…. Oj, nå går jeg i strikke-tenke-boksen! Ha en herlig søndag:)

  6. For et herlig høstsett du har laget! Grått og okergult er jo så fint sammen:-)

    Har også strikket noen par av de vottene og må si at den lua var jo perfekt til! Takk for tips og inspirasjon:-)

    Ha en fin ny uke!

  7. Kjempeflott sett! Fletter er jo bare SÅ enkelt og dekorativt. Likte fargen på lua, den blir du fin i 😉 (hint om fotoshoot..)
    Nepal er en favoritt her og, tykke pinner er egentlig alltid en favoritt, hihi 😉

    Håper det går bra med deg, sees snart vennen ♥
    Klem

Legg igjen en kommentar