Enda en Frøken Seiler

18 Sep

image

I sommer bestilte jeg to kit til den fine Frøken Seiler-genseren som Pickles la ut. Den første med marineblå striper strikket jeg først, og den kan dere lese og se i dette innlegget. Nå har jeg fått den andre av pinnene, denne gangen med gule striper.

image

Denne ble ganske annerledes i fasongen i forhold til den første. Jeg strikket den i XS, og en stripe kortere enn den med blå striper (men likevel 1 stripe lengre enn oppskriften). Jeg felte mye hyppigere enn oppskriften sa, for å få en genser som ikke gikk så langt opp i halsen.

image

Jeg er veldig fornøyd med resultatet, og synes det ble en ganske kul genser. Det gikk med presis to nøster merino tweed og litt under ett nøste angora.

image

Nå står det en gulrotkake i ovnen, hurra! I kveld blir det høstkos, med kake, tente lys, film og strikketøy. Jeg er i gang med votter nå 🙂

12 kommentar to “Enda en Frøken Seiler”

  1. Frøy (Huldr) 18. september 2013 kl. 19:58 #

    Åh, det høres utrolig deilig ut, :en komplett kosekveld 🙂

    Stilig genser, i begge versjoner! Og ikke minst veldig kledelig til deg. Jeg likte godt flettetingene i forrige innlegg også.

    Og veldig hyggelig å oppdage fin kommentar fra deg i bloggen min, takk 🙂

  2. olaug 18. september 2013 kl. 22:59 #

    kjempefine farger og sitter som et skudd 🙂

  3. Lene 19. september 2013 kl. 08:39 #

    Like fin som den forrige, greit med to så man kan variere litt;) Den gulerotkaken din så forresten kjempegod ut (så den på instagram). Jeg har også startet votteproduksjonen, tenkte å prøve ut pjoning for litt variasjon med strikkepinnene…

  4. Guro 19. september 2013 kl. 09:02 #

    Åå, så fin denne også ble!! Du er utrolig rask med pinnene. Hørtes ut som du hadde den perfekte høstkveld i går:-)

  5. ina 19. september 2013 kl. 14:50 #

    Superfin!! Du kler disse genserene utrolig godt 🙂

  6. Elisabeth 19. september 2013 kl. 16:24 #

    Denne genseren ble også veldig fin. Nydelige farger til deg 🙂

  7. Elins strikkeri 19. september 2013 kl. 18:58 #

    Så fin og kledelig genser:))

  8. Marion 19. september 2013 kl. 20:56 #

    Denne genseren kledde du – igjen 🙂

  9. Anne 20. september 2013 kl. 15:49 #

    Flotte gensre du har strikket! Kjekt når en forandrer litt så de blir forskjellige og viktig å gjør de til sine «egne»;)

  10. LisaM 22. september 2013 kl. 12:20 #

    Superfin genser! Jeg får mer og mer lyst på en, takket være deg;)

    Jeg har også hentet mer inspirasjon i bloggen din, og det vil du se i mitt neste blogginnlegg. Må bare strikke ferdig først…..;)

    Ønsker deg en flott høstsøndag!:)

  11. Christine 5. januar 2015 kl. 16:37 #

    Hei! Du har laget så fine seilergensere 🙂 Kan jeg spørre hvor ofte du felte raglan, om du husker det? Har strikket én Pickles-genser før, og der ble fellingen altfor lang for min smak…

    • Full av Ull 6. januar 2015 kl. 07:33 #

      Den første jeg strikket var også mer eller mindre etter oppskriften, og der synes jeg også fellingen var altfor lang. På denne blå felte jeg til raglan ca annenhver omgang, noen gang med to rettomganger mellom fellingene. Det eneste man må huske da er at genseren også blir litt kortere 🙂

Legg igjen en kommentar

