Gensere · Strikking

Mellomtrøya

En ny favoritt har flyttet fra strikkekurven til klesskapet. La meg presentere: Mellomtrøya med lange ermer ❤️


Denne var litt kjedelig å strikke, men en drøm å ha på seg. Den er strikket i Tinde pelsullgarn fra Hillesvåg ullvarefabrikk. Tinde kan kjennes litt kløete ut, men jeg bruker denne trøya rett på huden (har den på i dag faktisk), og jeg synes ikke den klør. I tillegg holder man seg varm på en sånn god og lun måte. Oppskriften er fra Drople Design og heter Mellomtrøya. Det finnes også en korterma versjon, og det var faktisk oppskriften på korterma jeg brukte på min, siden jeg ville ha vrangborder istedenfor rullekanter. Ermene improviserte jeg etter prøving underveis.


Fargen er helt fantastisk, synes jeg. Det er Cognac, og den er rust med mørke spetter. Jeg prøver å bli flinkere til å strikke og bruke klær med farger. Før gikk jeg alltid for grått, og innbilte meg selv om at grått var den «fargen» jeg kledde best. Etter å ha lest Farge-Dagny sin fine bok om fargebruk, så har jeg begynt å tenke mer på farger, og har ikke gått med grå genser på lenge.

Hva er din favorittfarge å strikke med, og er du glad i å kle deg i farger?

Klem fra Martine

3 kommentarer om “Mellomtrøya

  1. Nydelig farge og veldig flott genser til deg! Skikkelig stasantrekk! Jeg har en tendens til å bruke mye svart, men er glad i farger, så kombinerer gjerne (slik du har gjort her). Jeg har akkurat lagt opp til en Delacourcardigan (av Helene Arnesen) i rødt, og det gir meg litt julefølelse å strikke på den! Jeg er generelt glad i å strikke med farger, hvilke varierer (gjerne med årstiden, rødt på høsten, grønt når jeg begynner å lengte etter våren igjen utpå vinteren, tuttifruttifarger på våren, blågrønt på sommeren … )

Legg igjen en kommentar