Jakker · Strikking

En ullklem til vinteren

Jeg skulle jo liksom strikke på Fanagenseren min mens jeg var i Bergen, men så var det dette med alle fristelsene som har med å dukke opp overalt… Søsteren min (som jeg bodde hos i Bergen) hadde fått en strikket jakke av en kollega og den jakken ble jeg helt forelska i og jeg tyvlånte den hver dag i en uke. Så bestemte jeg meg for å strikke lik selv.

image

Tjukke pinner og tjukt garn gjør at jakkem var så godt som ferdigstrikka før jeg reiste hjem. Den skal ha trykknapper øverst, men de glemte jeg hjemme da jeg dro på hytta.

Jeg ble veldig fornøyd med jakken. Det er virkelig som en god ullklem, og den er varm og fin å ha på seg. Oppskriften er fra Drops Design og heter Day After Day Cardigan. Jeg strikket i Drops Andes og pinne nr 9. Min er ikke like lang som den på bildet. Det gikk med 7 nøster.

image

Jakken er veldig enkel å strikke, og på pinne nr 9 går det virkelig unna.

image

Jeg felte av med icord nederst på ermene. Jeg synes det er et veldig fint alternativ til vrangbord.

image

image

Nå nyter jeg livet på hytta. Leser til eksamen, men kan virkelig ikke klage når jeg har fyr i ovnen, gløgg og tøfler på beina. Og et strikketøy som venter hver ettermiddag 😉

8 kommentarer om “En ullklem til vinteren

  1. Det var ei herlig jakke. Kjekt med et strikk som vokser fort av og til. Jeg har tre ulike arb. nå. Kofte, Miu Miu genseren p. 5 og 7, og en jakke som heter Miro p. 10. (Du finner de hvis du googler.) Så herlig du har det på hytta da, såg så koselig ut.
    Ha det fortsatt fint der du er.

  2. Så deilig jakke! En ordentlig hytte-jakke, tenker jeg. Muligens lever jeg litt i «gammeltida» og tenker på hytter som litt trekkfulle og kalde. Hus eller hytte, i november trengs det en varm jakke for å ha det komfortabelt. Lykke til med eksamenslesinga!

    kKem fra Ingunn

  3. Knallfin jakke!!:-) og listen min ble enda lengre…. Garn er kjøpt inn, til to stk;-)
    Gleder meg til å se hva mer du tryller frem utover vinteren;-)

Legg igjen en kommentar