Isblå og vinterfin

19 Nov

image

Isblå… Vinterfin…. Isprinsesse… Lett som en sky… Vinterdrøm. Det mangler ikke fine ord og assosiasjoner for å beskrive min nye genser. Jeg har vært glad i den helt fra jeg strikket de første maskene (nei, faktisk helt fra jeg kjøpte garnet), og har skjønt at dette kom til å bli en genser jeg kom til å bruke mye. Og det ser ut til å stemme, for jeg har hatt den på hver dag siden den ble ferdig på lørdag.

image

Det er en veldig enkel raglangenser, og oppskriften er fra den nydelige bloggen Maskedilla. Genseren var veldig lettstrikka på pinne 6, og innimellom litt annet brukte jeg presis en uke. Jeg har strikka min i Rauma Finull og Drops Brushed Alpaca Silk. En veldig fin kombinasjon av grov ull og litt silketråd, som gir et perfekt resultat med både grovhet og litt glans. Genseren klør heller ikke.

image

image

Det gikk med 4 nøster Finull og 4,5 nøster børstet alpakka. Genseren er tynn og lett, men overraskende varm. Jeg kommer helt sikkert til å strikke flere med denne oppskriften som utgangspunkt.

image

I går kveld strikket jeg engler som straks skal i vaskemaskinen for toving. Like nervepirrende hver gang 😉

11 kommentar to “Isblå og vinterfin”

  1. Veronica A. 19. november 2014 kl. 10:58 #

    Kjempefin genser! Enkel og flott på en gang, det kan jeg virkelig like.
    Takk for hyggelig kommentar på bloggen min og takk for fingerkryssing – det hadde effekt 😉

  2. Huldr 19. november 2014 kl. 11:22 #

    Den var fin! Veldig vinterlig og lekker. Fint tips om Finull og Brushed alpaca silk, det skal jeg huske 🙂

  3. Ellen Kristin 19. november 2014 kl. 11:25 #

    Du inspirerer igjen, er farlig for meg å titte innom deg på bloggen og instagram. Denne skal helt klart på pinnene bare jeg får ferdig julegavene 🙂

  4. Lisbeth 19. november 2014 kl. 11:46 #

    En skikkelig kosegenser !

  5. Ylva 19. november 2014 kl. 11:46 #

    MMmmm! Den såg veldig digg ut. Korleis er oppskrifta – med elelr utan innsving?

    • Full av Ull 19. november 2014 kl. 12:05 #

      Takk! Den er uten innsving. Jeg har heller ikke strikka felling i livet, var vel bare heldig med hvordan den la seg på bildet 😉

  6. Ingunn 19. november 2014 kl. 11:58 #

    Du er kjempefin i denne genseren! Bruk den mye slik du har begynt med! Nydelig farge!
    Spennende garnkombinasjon også!

    God onsdag fra Ingunn

  7. Katharina 19. november 2014 kl. 21:27 #

    Næ, hvor ser den bare fin ud! En rigtig flot vinterfarve. Vil gerne tro at du kommer til at bruge den rigtig meget. Nogle gange er de enkelte projekter bare de bedste og dem, som man kommer til at bruge mest. Rigtig fint!
    Mange hilsner fra København
    Katharina

  8. Hanne 20. november 2014 kl. 09:50 #

    For en herlig genser. Den så skikkelig deilig ut. En flott vintergenser.

  9. Elin Kallevik 21. november 2014 kl. 19:42 #

    Nydelig genser! Gøy med kjappe prosjekter på tykke pinner! Godt med tips til kløfritt garn også – tusen takk for at du delte med oss 🙂

  10. LisaM 23. november 2014 kl. 22:30 #

    Den genseren er nydelig til deg!♡ Skjønner godt at den har blitt en favoritt ja!:-)
    Takk for at du er en så stor inspirasjon! Jeg brukte også akkurat en uke på å strikke min. Bare så synd den ikke er like fin på meg….
    Men det blir flere gensere av denne typen, det er helt sikkert!:-)
    Ønsker deg en finfin strikkeuke! Klem

Legg igjen en kommentar

