Surry Hills

6 Jul

1.juni startet en knitalong på et nydelig mønster. Surry Hills av Maria Magnusson. Jeg synes mønstret var helt nydelig og bestemte meg for å bli med. For to dager siden ble jakken ferdig, og jeg lurer på om det må være det jeg er mest fornøyd med av alt jeg har strikket.

image

image

En sommerslig, kort og tettsittende jakke som gjør seg så fint til lyse sommerkvelder som på bildet. Jeg valgte å strikke i bomullsgarn, og bestemte meg for å prøve Bomull sport fra Gjestal. Det likte jeg veldig godt, og jeg kommer nok til å bruke det igjen. I tillegg var det jo superbillig. På hele jakken brukte jeg 4,5 nøster, og det skulle bli omtrent 67 kroner. Litt sprøtt i grunn.

image

image

image

image

Selve mønstret er ikke komplisert, men da jeg begynte med fellingen, så måtte jeg holde tunga rett i munnen for å få hullmønstret helt riktig. Det gikk faktisk bra, og det føltes godt å fullføre noe som var litt i øvre sjiktet av hva man egentlig klarer. I tillegg har designeren vært veldig behjelpelig til alle som satt fast. Attpåtil må det sies at mønstret er gratis. Fantastisk sjenerøst, synes jeg, og jeg kunne gladelig betalt for dette.

image

Jeg strikket størrelse xs, men med en ekstra mønsterrapport på ermer og bol. Jakken er veldig tøyelig på grunn av hullmønstret, og den ble også veldig fin etter damping.

image

image

Å velge knapper er en svært vanskelig affære, men jeg endte til sist opp med hvite plastknapper, og synes det ble veldig pent.

Surry Hills blir juniprosjekt i 12 months of knitting.

image

Og som dere ser på bakgrunnen av bildet her, så befinner jeg meg svært nært Stetind, Norges nasjonalfjell. Det var min fjellglade samboer (og bloggfotograf) som insisterte på at Stetind måtte få være med 😉

Fin søndag, og god sommerstrikk!

14 kommentar to “Surry Hills”

  1. Ingunn 6. juli 2014 kl. 11:08 #

    Jakken er kjempefin til deg! Den som hadde vært ung og vakker………
    Nyt sommerdagene og den vakre naturen rundt deg!

    Klem fra Ingunn

  2. Anette Østebø 6. juli 2014 kl. 12:12 #

    For en herlig og sommerlett jakke i vakre omgivelser 🙂 Håper det blir masse fint vær sånn at jakken blir flittig brukt 🙂
    Ønsker deg en fortsatt fin sommer!
    Anette

  3. Isa 6. juli 2014 kl. 16:44 #

    For en nydelig jakke! Helt perfekt til sommerbruk.
    Og ja, knappevelging er noe av det vanskligste ved hele strikketøyet ofte:P

  4. elisabeth 6. juli 2014 kl. 18:56 #

    Hei. Så kjekt og inspirerande å finne din blogg.
    Så mykje vakkert du strikkar fram.
    Gler meg til å bruke meir tid her inne.
    Takk for at du delar.
    Smil frå Elisabeth

  5. Mariann 6. juli 2014 kl. 20:40 #

    Kjempelekker jakke. Du er nå et unikum med pinner da. Jeg har aldri prøvd meg på hullstrikking. Kanskje jeg skulle prøvd å lære meg det. Ser vanskelig ut.
    Klem

  6. Ellen Marie 6. juli 2014 kl. 22:33 #

    For en nydelig jakke, og flotte bilder! 🙂 skjønner at du er fornøyd! 🙂

  7. Ingrid 7. juli 2014 kl. 12:20 #

    Så utrulig fin! Den kledde du utrulig godt altså, du er så flink! 👌

  8. Stine 7. juli 2014 kl. 19:02 #

    helt nydelig til deg!

  9. Victoria S 10. juli 2014 kl. 16:47 #

    Helt sykt fin! Jeg tror aldri i verden jeg hadde greid å strikke så store plagg med et så lekkert hullmønster! 😀

  10. Guro 17. juli 2014 kl. 09:28 #

    Så utrolig fin 🙂 Nå ble jeg virkelig motivert til å få ferdig min Surry Hills 🙂

  11. Rita 21. juli 2014 kl. 18:40 #

    Denne var kjempefin! Jeg tenkte først på å lage denne til meg, men kom på at jeg skal lage den i bursdagsgave til søstra mi heller ^_^ Er alltid spennende å titte innom bloggen din!

  12. Huldr 27. juli 2014 kl. 20:03 #

    Superlekker, den kan du med rette være stolt av!

  13. Hanne 6. august 2014 kl. 08:27 #

    Så lekker jakke! Denne har jeg lyst til å prøve meg på til neste sommer 🙂 Inspirerende å se på alle de fine strikkeplaggene du har strikket 🙂
    Hilsen Hanne

  14. Beate 24. mars 2015 kl. 08:51 #

    Nydelig!

Legg igjen en kommentar

