Pow! Bam!

23 Jun

image

Et vottepar er kommet av pinnene. Disse fant jeg på Ravelry og jeg sendte et bilde av dem til min søster, og fikk umiddelbart en bestilling på et par. Siden hun er min syerske og lager så mange prosjektposer jeg kan ønske meg, så var jeg ikke tungbedt for å lage et par av disse til henne.

image

Jeg elsker designet på dem, akkurat som en lydboble i en tegneserie. Mønstret heter Fightin’ words og er egentlig en oppskrift på pulsvarmere. Votter er, etter min mening, mer anvendelig, og jeg valgte derfor å strikke mønster litt lenger og felle av en standard vottefelling.

image

Siden mønstret er veldig enkelt, så gikk det kjapt å strikke vottene. Jeg brukte garn jeg hadde fra før (hurra for det), og det gikk med ca 80 gram totalt. Garnet er Daletta fra Dalegarn.

image

Siden sist har jeg gått til innkjøp av den fine boka Strikk til smårollinger og fått så lyst til å strikke babytøy. Heldigvis er jeg tante og gudmor til ei lita på 4 måneder. Boka bugner jo av fine oppskrifter, og på Instagram kan man se flinke strikkeres vakre og forskjellige versjoner av plaggene.
Jeg har også lært meg å bruke Ebay… La oss si det sånn at det er på tur noen knapper hjem til meg nå 😉 Tar veldig gjerne imot Ebaytips på fine ting eller bra selgere av hobbymateriell, knapper, maskemarkører osv.

God Sankthans til alle sammen 🙂

6 kommentar to “Pow! Bam!”

  1. Anne Marie 23. juni 2014 kl. 22:18 #

    Knallfine og ikke minst veldig kule votter!

  2. Vigdis 23. juni 2014 kl. 22:30 #

    Bare sååååå kule altså!!!

  3. Victoria S 24. juni 2014 kl. 08:03 #

    Reneste ‘slåssvottene’, jo! Nå er det best ingen byr opp søstra de til kamp i vinter, for da får de nok seriøs juling! 😉 😀

  4. Monstermønster 24. juni 2014 kl. 21:50 #

    Knallfine! De ligger i køen min på Ravelry, og det var veldig inspirerende i svart og hvitt! Og veldig lurt å strikke dem som votter, det er jo mye mer praktisk.

  5. Birgitte 25. juni 2014 kl. 20:12 #

    De var skikkelig kule! Jeg har noen nøster daletta liggende… kanskje dette må bli en julegave..??

  6. Huldr 27. juli 2014 kl. 20:07 #

    Skulle egentlig kommentert disse vottene for lenge siden, de var bare knallkule! Du er en skikkelig votteinspirator, du 🙂

Legg igjen en kommentar

