Ship o’hoi!

13 Jun

image

Ship o’hoi! Jeg har strikket Frøken Seiler-genser nr 3. Denne gangen i annet garn enn oppskriften fra Pickles, og i yndlingsfargene mine for sommerbruk. Litt forsinket maiprosjekt for 12 months of knitting, men den har ligget på vent for bildetaking i nesten en uke. Allerede vært i bruk og jeg er kjempefornøyd. Det er den perfekte sommergenseren, i tynn og lett ull, så den varmer passe mye.

image

Jeg har strikket i Pickles Pure Wool både som hovedfarge og striper. Jeg liker det garnet veldig godt, og synes det gir myke og lette plagg. Jeg strikket størrelse xs, men strikket en stripe lenger på bolen. I tillegg felte jeg raglan hyppigere enn oppskriften tilsier. Det er fordi genseren (etter min smak) går litt for langt opp i halsen om jeg strikker helt etter oppskrift. Jeg ble veldig fornøyd med resultatet, og genseren veier bare litt over 200 gram. Pure Wool er veldig drøyt i bruk.

image

Jeg tilbringer feriedager ved sjøen, og koser meg med mye strikking både i solen ute og inne i sofakroken når det er kaldt og overskyet. Her om dagen strikket jeg på flytebrygga, med blikkstille sjø. Det var nesten litt magisk.

image

image

image

Herlige dager! En god og fin strikkehelg ønskes alle sammen. Og tusen takk for veldig koselige kommentarer på Polyhymnia-sokkene i forrige innlegg. Blogging er jo nesten like koselig som strikking når man får slike tilbakemeldinger ♡

16 kommentar to “Ship o’hoi!”

  1. Jorunn 13. juni 2014 kl. 20:39 #

    Flott genser og nydelig plass å strikke på 🙂

  2. stine 13. juni 2014 kl. 20:44 #

    Kjempe fin genser, liker farge valget og garn valget! Kos deg med sjøen og strikketøyet!

  3. Guro 13. juni 2014 kl. 21:03 #

    Nydelig genser 🙂 Veldig fine farger – jeg elsker blått!

  4. Mariann 13. juni 2014 kl. 21:16 #

    Genseren ble virkelig fin. Du kledde den godt også. God helg til deg.
    klem

  5. Ingrid 13. juni 2014 kl. 21:28 #

    Har såå lyst til å strikke den genseren, så fin!! Trur dette må bli mitt neste prosjekt, eller acne genseren, vanskelig å bestemme seg. Håpar du har ein fin sommar så langt!

  6. Berit 13. juni 2014 kl. 22:23 #

    For en lett og fin genser du har strikket. Enkel og klassisk. Omgivelsene dine er fantastisk – nydelige bilder☺

  7. hanneken 14. juni 2014 kl. 09:10 #

    Veldig fin genser det der! Alle skulle hatt en flytebrygge å strikket på, det hørtes så fint ut 🙂

  8. Olaug 14. juni 2014 kl. 10:20 #

    Så fin den er! Og for noen nydelige bilder, snakk om skjønne omgivelser og perfekte forhold 🙂 Strikking på den brygga høres bare dreamy ut!

  9. Ingunn 15. juni 2014 kl. 10:22 #

    Lekker genser, synes den sitter veldig godt på deg! Lett å skjønne at du er fornøyd med denne. Lurer nesten på hvor du er? For noen flotte omgivelser!

    Kos deg videre! Håper været er like fint som på bildene!

    Klem fra Ingunn

  10. Lene 16. juni 2014 kl. 08:22 #

    Så fin den ble i pure wool, misunner deg som kan strikke på flytebrygga….

  11. Lucky Loop 16. juni 2014 kl. 09:21 #

    Gurimalla, for noen omgivelser du befinner deg i! Drømmen må jo være å kunne sitte med et strikketøy i fanget og se utover et slikt skue! Kjempefin genser, jeg har ikke rota meg til å strikke denne enda, men har vært innom tanken flere ganger… Jeg er veldig kresen hva gjelder ull som klør, og dette er jo en genser man gjerne vil ha rett på huden. Vil du si at Pure Wool klør mindre eller mer enn Merino Tweed (har ikke prøvd noen av garnene enda)?

    • Full av Ull 16. juni 2014 kl. 10:59 #

      Hei! Tusen takk 🙂 Når det gjelder garnet, så er ikke pure wool kløfritt. Mange sier det blir mykere etter en vask, men jeg har enda ikke prøvd å vaske det. Merino tweed er definitivt mer kløvennlig, og også det mykner etter en skylling.

  12. Guro 16. juni 2014 kl. 10:00 #

    Åå, denne ble bare helt utrolig flott! Elsker fargene og endringene du har gjort. Den var utrolig fin til deg 🙂 Med været vi har nå så er den nok ekstra god å ha;)

  13. Anne Marie 16. juni 2014 kl. 21:28 #

    Nydelig genser og fantastisk fine naturbilder. For en lykke å kunne strikke i slike omgivelser. Strikkeluksus!

  14. Elin Kallevik 20. juni 2014 kl. 13:23 #

    Så fin genser- er veldig glad i striper jeg og! Og så synes jeg det var nydelig fargekombinasjon på strikketøyet ved vedstabelen og 🙂

    • Full av Ull 20. juni 2014 kl. 14:54 #

      Tusen takk! Så hyggelig 🙂 Jeg er hekta på striper for tiden, tror det blir mye stripete fra meg i sommer 🙂

Legg igjen en kommentar

