Bloomsbury # 2

29 Apr

Her er den; versjon nummer 2 av det fine Bloomsbury-mønstret. Helt siden jeg fikk den forrige av pinnene, har jeg hatt lyst å strikke en til, og garnet har ligget lenge og ventet. Jeg bestemte meg for at dette skulle bli aprilprosjekt i 12 months of knitting, slik at den skulle bli ferdig til å bruke nå på våren. Foreløpig ingen fare for at våren dukker opp, og bildetakingen i dag måtte faktisk tas inne på grunn av tett snøfall. Jaja…
Spesiell genser krever spesiell bloggpost, så bildene denne gangen blir i svarthvitt.

image

image

image

Denne gangen har jeg strikket i hvitt og brukt merinogarn. En tråd Drops Merino Extra Fine og en tråd Drops Baby Merino. Jeg strikket på pinne 5 og 5, 5 og størrelse xs. Jeg synes genseren er litt stor på størrelsen og derfor har jeg gått litt ned i pinnenr. En annen endring jeg har gjort, er å strikke vrangbordene litt kortere enn i oppskriften. Det gjorde halsen litt mer åpen og sommerslig. Når det gjelder lengden på bol og ermer, har jeg fulgt egne mål og prøvd underveis.

image

Jeg synes Bloomsbury er et så kjekt mønster å strikke! Passe underholdende og krevende, men samtidig ikke så komplisert at det ikke funker som tv-strikk. Jeg gleder meg veldig til å bruke den masse utover vår og sommer.

image

image

Det gikk med totalt 500 gram garn på denne, fordelt som 6 nøster merino extra fine og 4 nøster baby merino.

image

Her sammen med den forrige versjonen jeg strikket. Den kan dere se og lese mer om her.

Mønster til Bloomsbury kjøpes på Ravelry her.

Er jeg helt ferdig med Bloomsbury nå? Neppe. Jeg kunne enda tenkt meg en versjon i blått, eller kanskje en fin lys brunfarge… kanskje blir det neste vår. En Bloomsbury i året? 🙂 Nå er det andre prosjekter som står for tur, og garn er bestilt både fra Strikkenett og Pickles. Førstnevnte har snikstartet det store Dropssalget og sistnevnte har portofri dag i dag. Slikt blir det jo shopping av.

Ønsker alle en fin kveld! Langhelg står snart for tur, og jeg håper det vil bringe mye strikketid. Vi blogges snart 🙂

26 kommentar to “Bloomsbury # 2”

  1. Annepålandet 29. april 2014 kl. 18:48 #

    Helt nydelig genser!!!

  2. Huldr 29. april 2014 kl. 19:14 #

    Nydelig!

    Tenkte også å handle litt på Strikkenett i dag, får se over pengepungen først …

  3. Stella Charming 29. april 2014 kl. 20:01 #

    Denne var flott! 🙂

  4. Rigmor Burmo 29. april 2014 kl. 20:12 #

    Lekker!! Er det vanskelig å strikke etter engelsk oppskrift?

    • Full av Ull 29. april 2014 kl. 22:05 #

      Tusen takk! Jeg synes ikke det er vanskelig, bare man utstyrer seg med en strikkeordliste 🙂 Man kommer veldig fort inn i de engelske uttrykkene, og da går det lett som en plett 🙂 Er det noe man ikke forstår, så er det jo bare å se på Youtube eller spørre 🙂 Jeg hjelper deg gjerne 🙂

  5. Ellen Kristin 29. april 2014 kl. 20:26 #

    Gurimalla! Noe så vakkert 🙂 Jeg MÅ komme over frykten for engelske oppskrifter og strikke meg en sånn. Kjenner jeg kunne hatt den i maaange farger jeg også 😉

  6. Birgitte 29. april 2014 kl. 21:14 #

    SÅ fin!

  7. Maja 29. april 2014 kl. 21:26 #

    Aldeles nydelig!

  8. Elins strikkeri 29. april 2014 kl. 23:25 #

    Kjempeflott genser, fekk lyst til å strikke den:))

  9. LisaM 30. april 2014 kl. 00:26 #

    Genseren din ble såå fin! Rett og slett nydelig i hvitt♡
    Helt enig med deg ang. oppskriften, det blir flere her også;)
    Garnsalg ja! Det er så kjekt! Må nok shoppe litt;)
    Har linket til deg i bloggen min, er utrolig takknemlig for hjelpen jeg fikk av deg!:)
    Håper du får en fin langhelg med masse strikketid:)

  10. Ingvild 30. april 2014 kl. 01:40 #

    Denne var råfin, rett og slett! Herleg mønster, som heilt sikkert fungerer godt i mange forskjellige fargar.

  11. Victoria S 30. april 2014 kl. 09:52 #

    Ja, det blir dessverre shopping ut av salg, men jaggu må man benytte seg av salget også da! 😉 Jeg har også allerede bestilt 2(!!) større garnpakker fra Strikkenett og er stygt redd for at det blir en til, men så får det bli stopp! Har jo ikke råd til slikt! 😛

    Nydelig, nydelig genser, og du er helt rå! TV-strikk?!! :O
    Det hadde nok aldri jeg klart!

    Ha en knall strikkeuke videre, ‘superstrikkeren’! 😀

  12. Lucky Loop 30. april 2014 kl. 12:46 #

    Superfin! Jeg skal straks i gang med å strikke barneversjonen, gleder meg vilt!

  13. Ina 1. mai 2014 kl. 08:06 #

    Fantastisk fin og nydelig i hvitt!! Og kudos til deg for ha slikt mønster som tv-strikk 😉
    Når man finner et plagg som blir en sånn favoritt er det vel bare å strikke på! Det er jo utrolig gøy å kunne mekke sine egne plagg akkurat slik vi vil ha dem.

    Kos deg med langhelg!

  14. Guro 2. mai 2014 kl. 09:14 #

    Åå, så nydelig!

  15. Lisbeth severinsen 2. mai 2014 kl. 18:12 #

    Denne var dritfin, ha en flott helg, klem fra Beth

  16. elisabetht 2. mai 2014 kl. 18:39 #

    Lekker rett og slett! Og så sitter den så utrolig fint på deg 🙂

  17. Søstrenes Strikkeglede 3. mai 2014 kl. 13:20 #

    Aldeles nydelig genser Martine☺Veldig pent arbeide.Er veldig svak for hullstrikk for tiden, og lar meg fort friste til nye hullmønsterprosjekt. Tusen takk for hyggelig hilsen hos oss søstrene☺
    -Anne-

  18. Hanne 3. mai 2014 kl. 19:26 #

    Helt nydelig genser. Har denne på strikkelisten min jeg også. Må få den på pinnene snart for det er en veldig lekker genser.

  19. Anne 4. mai 2014 kl. 18:39 #

    Den er så flott den genseren og skikkelig yndig i hvit også da! Sitter som støpt på deg;) Jeg skjønner godt du vil ha flere av den. Takk for fin kommentar hos på meg på kosesokkene. Det har blitt flere av de i det siste;) Veldig grei tv-strikk på kvelden når jeg ikke orker å følge så mye med på hva jeg gjør. Verken tå opp eller magic loop va noe vanskelig eller så mye å sette seg inn i. Magic loop kan du bruke på ermer også;) Hvis du strikker ermet over på en for lang (min 80cm) rundpinne og drar vaieren ut halvveis på omgangen så sitter du med halve ermet/sokken på hver pinne. Bare husk å strmma litt i overgangen. Sokker tå opp var også lett. Blir samme tå som når du feller annenhver omgang og så masker sammen i tuppen, bare her øker en. Ganske greit med tå opp for jeg bare veier nøstet og strikker opp halvparten så hvet jeg det er nok til neste;) Du kommer garantert til å klare det fint om du prøver!

    Ønsker deg en fin søndagskveld videre!

  20. Anne Marie 4. mai 2014 kl. 21:07 #

    Den er kjempefin i hvit, perfekt til våren (den kommer til slutt, bare vent å se). Og den sitter kjempefint på deg! Kan tenke meg at den også vil bli veldig fin i blå, når du kommer så langt at du skal strikke den igjen.

  21. Marianne 5. mai 2014 kl. 20:21 #

    Fineste genseren jeg har sett! Helt nydelig!!! =)

  22. Heidi 7. mai 2014 kl. 18:41 #

    Å den er så fin!!!! Må bare ha en sånn jeg også, men blir den ikke for varm?

    • Full av Ull 7. mai 2014 kl. 18:57 #

      Takk 🙂 Den er jo litt varm å bruke til vanlig hjemme, men jeg bruker mine mest som et alternativ til ytterjakke på vår og sommer 🙂 Og da er den perfekt 😉

  23. Marie 10. mai 2014 kl. 15:11 #

    Sååå nydelig, Martine! Blir så inspirert av alt det flotte du strikker, her må jeg herme og gå igang med en Bloomsbury.
    Ha en fin helg!

  24. Åse 10. juni 2014 kl. 09:42 #

    Utrolig fin genser! Skal til å strikke den selv nå, klarer bare ikke å bestemme meg for hverken garn eller farge 🙂

Legg igjen en kommentar

