Maritimt for et kjærestepar

19 Apr

Kjæresten min bare måtte få noe strikket i påskeegget i år, fant jeg ut, og jeg brukte ikke så lang tid på å bestemme hva det skulle være. Sokker, med maritimt preg. Mønstret ble Styrbord Babord av Bitta Mikkelborg. Problemet var bare at da jeg hadde strikket ca de 5 første cm innså jeg at sokkene ville bli for trange til ham. Istedenfor å rekke opp den spede begynnelsen, bestemte jeg meg heller for å strikke TO par, ett til meg først, og så til han. De ble ferdig nøyaktig tidsnok (smugstrikk er ikke alltid så enkelt), men jeg fikk jo også sokker.

image

Her ser dere resultatet. På mine sokker (de til venstre), strikket jeg ganske enkelt bare maritime sokker uten styrbord/babord-elementer. Kjærestens sokker fikk litt små hint til navigasjon 😉

image

image

Ifølge mønstret skulle disse sokkene ha farget hæl og tå også, men det ble litt voldsomt, synes jeg og jeg valgte derfor å tone dem litt ned. Jeg la også opp færre masker og lot være å strikke 3 r 1 vr, men heller bare rett. Sokkene er strikket på pinne 2 og 2,5. Mønsterdelen med ankeret er strikket på pinne 3.

image

Jeg strikket i Silja sokkegarn, og absolutt alt garn som ble brukt er fra sokkegarnboksen min. Dermed ble den 210 gram lettere. Nå håper jeg bare dette garnet holder seg skikkelig godt i bruk.

image

Kjæresten ble kjempeglad for sitt påskeegg, og det samme ble jeg for mitt. Av han fikk jeg nemlig garn, te og marsipan.

Ønsker alle en nydelig påskeaften! Håper det blir tid til masse strikk og kos!

8 kommentar to “Maritimt for et kjærestepar”

  1. Lene 19. april 2014 kl. 10:47 #

    Kjempe fine sokker:-) sånne fikk jeg lyst til strikke også:-)
    En fin påskeaften til deg også:-)
    Klem

  2. Lisbeth severinsen 19. april 2014 kl. 12:46 #

    For noen gøyale sokker, disse likte jeg 🙂 Fortsatt god påske, klem Beth

  3. Liv 19. april 2014 kl. 13:18 #

    Hei. Jeg er ivrig leser av bloggen din. Du strikker mye fint, og kjempeflink er du også.
    Ha fortsatt en fin påske!

  4. Ingunn 19. april 2014 kl. 16:16 #

    Disse sokkene likte jeg også! Synes du har valgt riktig ved å tone dem litt ned. Skjønner godt at sokkene ble mottatt med glede.

    Ha en fin påskeaften!

    Klem fra Ingunn

  5. Maja Nilsen 19. april 2014 kl. 17:39 #

    Jeg likte sokkene dine veldig godt! Flott par!

  6. Hanne 20. april 2014 kl. 21:40 #

    Så koselig med like sokker, de var også veldig stilige.

  7. Kari Nyttingnes Grødem 21. april 2014 kl. 21:05 #

    Så fine sokker…..flott par 🙂

  8. Heidi 22. april 2014 kl. 11:50 #

    Fine sokker 🙂

Legg igjen en kommentar

