Lun genser # 2

2 Feb

Jeg har fått enda en Lun genser av pinnene. Lun genser er virkelig et av mine favorittmønster å strikke, og den forrige jeg strikket har blitt brukt masse.

2014-02-02 11.48.28

2014-02-02 11.48.19

Denne gangen strikket jeg i marineblå med Merino extra fine fra Drops. Jeg strikket størrelse xs og pinne nr 4. Det gikk med ca 450 gram garn.

2014-02-02 11.47.53

2014-02-02 11.49.33

Genseren ble ganske tykk i merino extra fine, og jeg tror det kommer til å bli en god og varm genser både til vinter- og sommerbruk. Jeg kunne godt tenkt meg å strikke enda en i samme mønster (det er et favorittmønster som sagt), men i et tynt garn som det er oppskriften, slik at genseren blir veldig sommerslig og florlett. Så mange planer…

2014-02-02 11.56.35

2014-02-02 11.56.14

Dette er også mitt januarprosjekt i 12 months of knitting og det ble altså akkurat ferdig i tide. Nå har jeg fått litt dilla på kjappe prosjekter på tjukke pinner, men jeg går snart i gang med neste månedsprosjekt, som også er en genser. Først skal jeg bare bli ferdig med en gave 😉
Denne søndagen skal bare brukes til kos. Kanskje bake en kake, helt klart strikke masse og bare kose meg innendørs. Selv om det slettes ikke er så verst å være ute heller når det ser slik ut.

image

Fin søndag til alle!

13 kommentar to “Lun genser # 2”

  1. Anne 2. februar 2014 kl. 14:49 #

    Det var den ferdig ja! Kjempefin den ble! Jeg er svak for blåfarger;) Skjønner jo a denne er blitt en favoritt, den sitter som støpt på deg:)
    God du har planene klare for videre strikking, hehe, det blir vel mer men nok;)

    Kos deg videre!

  2. Lisbeth 2. februar 2014 kl. 15:12 #

    Den ble fin, liker den blåfargen. Har du forresten meldt deg på her ?
    http://hverdags-blogger.blogspot.no/

    Hilsen Beth

  3. Marianne 2. februar 2014 kl. 18:14 #

    Kjempefin!! Liker fargen og ermene er så fine!! Laget vhals varianten til pickles. Morsom å strikke!! Ha ei fin uke!!

  4. Katharina 2. februar 2014 kl. 18:37 #

    Den er da blevet super fin! Og en virkelig flot farve! 🙂

  5. Vigdis 2. februar 2014 kl. 21:59 #

    Denne var fin! Synes det er så mange svære gensere for tiden, men denne så ut til å være litt nettere. Kjempefin farge!

  6. LisaM 2. februar 2014 kl. 22:46 #

    Se der var den ferdig! Den ble kjempefin! Og jeg fikk ikke mindre lyst til å strikke en, men burde kanskje få ferdig den jeg begynte på før jul….
    Flott blåfarge du har valgt, lurer på hvilken farge du velger neste gang…..?;)

    Ønsker deg en riktig god strikkeuke! Klem

  7. Gårdsfrua 3. februar 2014 kl. 06:31 #

    Denne ble veldig fin, og strikket drops merino extra fine så må den jo være helt nydelig å ha på seg. Jeg har ei venninne som holder på med samme genseren nå i originalgarnet, den kjennes veldig bløt og god ut.

    Ha en fin strikkemnd, det blir spennende å følge med på hva denne mnds prosjekt blir 🙂

  8. Guro 3. februar 2014 kl. 08:21 #

    Kjempefin!! Nydelig blåfarge:-) Jeg fikk også veldig lyst på en i blått nå, kjenner jeg.

  9. Kirsti 3. februar 2014 kl. 13:01 #

    Herlig genser! Denne har jeg ønsket å strikke veldig lenge, kanskje det blir til våren? 🙂 Flott farge!

  10. Marion 3. februar 2014 kl. 18:23 #

    Godt jobba – ferdig med januar 🙂 Denne er så fin til deg, mønsteret kler deg kjempe godt. Har selv prøvd meg på denne, men passer ikke like godt til min kroppsfigur. Men liker mønsteret godt. Ha en finfin uke!

  11. Lene 3. februar 2014 kl. 19:34 #

    Denne var kjempe fin:-) var kjempe fin til deg:-)
    Strikkeklem

  12. Victoria S 5. februar 2014 kl. 16:34 #

    Du strikker så utrolig mange gensere du! 🙂

  13. olaug 5. februar 2014 kl. 18:06 #

    Kjempefin genser i veldig fin farge! Og gratulerer med å komme i mål med 12MoK for januar, gleder meg til å se februar-kapittelet 🙂

Legg igjen en kommentar

