Votter med direkte budskap

6 jan

På tide å vise fram den siste julegaven for 2013. Denne kunne ikke vises fram før jul, for da ville mottaker forstått at den var til henne, og julegaver skal jo være hemmelige 🙂 Vottene er ikke for den sarte, men jammen er de kule!

image

En av mine søstre så disse vottene for lenge siden, og sa at hun synes det var de kuleste vottene hun hadde sett. Jeg noterte dem straks opp på julegavelisten og kjøpte mønster, og måtte hoste og mumle uskyldig hver gang hun spurte om jeg kunne lage dem. I oktober satte jeg i gang, og gjett om jeg var glad for at jeg hadde startet tidlig! Det tok nemlig veldig lang tid å strikke disse votteherlighetene. Tynt Senjagarn fra Nille, pinne nr 2 og 2,5.

image

Jeg gjorde min egen vri på mønstret, og istedenfor tofarget vrangbord (som jeg fant ut ville ta en evighet å strikke), laget jeg heller en minivrangbord i hvitt, hullrad til silkebånd og deretter striper i vanlig glattstrikk. Jeg synes det ble veldig fint, og søster ble kjempefornøyd med forandringene jeg hadde gjort.

image

Slik ser de ut inni hånden. Siden tommelen er ensfarget, valgte jeg å strikke den på pinne 2, slik at den ikke skulle bli tynn og slapp. Resten av votten er strikket på 2,5.

image

Vottene ble tatt i bruk allerede 1.juledag og det gleder strikkehjertet at de ble så godt mottatt. Jeg synes de er råkule med teksten, og passer godt her oppe i Nord-Norge hvor det ofte er Cold as Fuck 😉
Selv om det tar tid, så merker jeg at de mønsterstrikkede vottene ofte er de prosjektene jeg er mest fornøyd med 🙂 Noen ganger er det kjekt å lage noe tidkrevende, men som til gjengjeld blir veldig fint 🙂 Satser på mange mønsterstrikkede votter dette året. Et par nye mønster er kjøpt på Ravelry, og kommer snart på pinnene. Mønstret på Cold as Fuck-vottene finnes også på Ravelry, og de heter How cold is it?

En ny fin uke ønskes til alle og enhver.

21 kommentar to “Votter med direkte budskap”

  1. Hanne 6. januar 2014 kl. 12:02 #

    De der var rå kule. Har planer om å strikke mer mønsterstrikkede votter i år jeg også. Jeg synes vottestrikk er så koselig så skjønner ikke hvorfor det ble så lite av det i 2014.

  2. Marion 6. januar 2014 kl. 14:04 #

    Herlige votter – ble i skikkelig godt humør av dem. Gøy å kombinere en sånn tekst og så søte og feminine detaljer – skjønner godt mottakeren ble happy 🙂

  3. Huldr 6. januar 2014 kl. 14:12 #

    He he, artige votter 😀 Og fine farger du hadde valgt, fint med båndet også. Her er enda ei som har tenkt å strikke en del mønsterstrikkede votter i år, forresten. Gleder meg til å se hva mer av den sorten som kommer av pinnene dine! Godt nyttår og god uke til deg 🙂

  4. Xili 6. januar 2014 kl. 15:47 #

    Bruke dæm hver dag! Superfornøyd ❤

    • Full av Ull 6. januar 2014 kl. 15:57 #

      Så kos! Da blir det nok flere vottepar med budskap til dæ 😉 Haha 🙂

  5. Anne 6. januar 2014 kl. 17:01 #

    Haha de var ultrakule!! Jeg og vil ha slike 😛 Skjønner de tok lang tid da..pinne 2,5! Du er god og ikke minst tålmodig! Utrolig fint med stripene og båndet, det var liksom prikken over i’en og stilig med rosa. Med tanke på utsagnet så har vel aldri folk fra nord vært kjent for å være sarte sjeler, hehe 😉

    P.S Hvis du en gang skulle ha lyst å strikke et par i oppdrag til meg så er det bare å si ifra 😉

    Ha en super mandagskveld!

  6. Lisbeth 6. januar 2014 kl. 18:54 #

    Disse er dritfine, takk for tipset , klem fra Beth

  7. Maja 6. januar 2014 kl. 20:27 #

    Kjempefine! Jeg har lagret de på Ravelry, datteren min ønsket seg dem. Pappaen er mer i tvil…;)

  8. Ingunn 6. januar 2014 kl. 20:32 #

    Mye arbeid og godt resultat! Noen var ekstra heldige denne jula! Ja, det er artig å strikke mønstervotter. Her hos meg blir det mest Selbuinspirerte prosjekter.

    Ha ei fin uke! Jeg har funnet fram garn til russesokker. En sikker vinner.

    Klem fra Ingunn

  9. Birgitte 6. januar 2014 kl. 20:41 #

    Så kule disse var da! Syns din egen vri med vrangborden ble veldig fin:)

  10. Monstermønster 6. januar 2014 kl. 21:16 #

    Hihi! Deet er komboen hjemmestrikk og teksten jeg faller for. Morsomme!

  11. elisabetht 7. januar 2014 kl. 09:49 #

    Herlige! Ikke for de sarte, men det er fryktelig mange som tåler det der 🙂

  12. ina 7. januar 2014 kl. 16:54 #

    Hehe, fantastiske votter! Søte og sterke på en og samme gang 🙂

  13. Lene 8. januar 2014 kl. 23:19 #

    Kjempe kuule votter:-)

    Lene

  14. Strikkeganga 9. januar 2014 kl. 10:47 #

    Disse ble utrolige stilige – Elsker fargene! =)

  15. LisaM 10. januar 2014 kl. 00:25 #

    Kule!:) Skjønner godt at disse tok tid å strikke, men sååå morro når de blir så godt mottatt!:)
    Du er kjempeflink!!!:)
    Jeg har flere prosjekter på gang nå, ingenting blir ferdig….men det kommer ett lite blogginnlegg i morgen;)
    God helg!
    Klem

  16. Mariann 10. januar 2014 kl. 03:45 #

    Ha ha. De vår skikkelig kul. En utfordring da med alt det mønsteret. Flinka.
    Klem

  17. Victoria S 10. januar 2014 kl. 08:35 #

    Disse er jo så kule at jeg har ikke ord! 😀

  18. Lina Maria Karlsen 10. januar 2014 kl. 09:32 #

    Kule votter! Jeg har begynt på mitt aller første vottepar nå! Vet ikke helt hvorfor, men jeg har altså aldri strikka votter før, så det skal jeg gjøre i år 🙂 Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen noen ord inne hos meg, det syns jeg er veldig hyggelig. Hjemme hos oss har vi har hatt shoppestopp siden mai 2013. Det vil si at vi ikke har kjøpestopp, altså kan vi kjøpe ting vi trenger, men målet er at vi skal shoppe mindre av nips og småtteri på impuls. Jeg kan love deg at det gjør underverker for kreativiteten! Og selv om jeg savner shoppinga litt av og til, så er det også veldig deilig 🙂 God helg!

  19. Hanne 11. januar 2014 kl. 17:06 #

    Knallfine votter! Skjønner at det der må ha vært et tåmodighetsarbeid, men du verden for et herlig resultat. Heldige søster 🙂
    God helg!
    Pludrehanneklem

  20. Elin Olsen Kallevik 17. februar 2014 kl. 20:07 #

    Fantastisk kuule votter! Brakte frem latteren her ja – takk!

Legg igjen en kommentar

