Strikkeåret 2013

3 Jan

Hurra, første årskavalkade på bloggen! I fjor på denne tiden var bloggen så ny (hadde bare blogget i noen måneder), så da ble det ikke noe årsoppgjør her, men i hele 2013 har jeg notert ned alt jeg har strikket, og her er opptellingen!

Strikkeåret 2013:

13 par votter
11 luer
10 gensere
8 halser
4 par grytekluter
3 kluter
3 par sokker
3 par tøfler
2 lyslykter
2 barnekjoler

= 59 prosjekter totalt

Videre fordeler statistikken seg slik:
Prosjekter til meg selv: 25
Til samboer: 11
Gaver: 23

Jeg har altså strikket mer til andre enn til meg selv, og jeg er ikke superegostrikkeren jeg egentlig trodde jeg var 😉

Den største overraskelsen i år må være hvor hekta jeg ble på genserstrikking på våren og sommeren, og jeg må si meg ganske fornøyd med hele 10 stk. Jeg ble også litt overrasket over at jeg ikke har klart å lage mer enn 3 sokkepar. Mer sokkestrikk i 2014!

Årets fineste: Det må nesten bli Bloomsbury.

                   

image

Den var det utrolig morsomt å få til å lage, og det et smykke av genser. Jeg har brukt den masse, og har planer om å strikke en til. Denne gangen i hvit.

Årets hurra: At jeg har klart å strikke ferdig alle gamle prosjekter, og har forholdt det slik hele høsten. I skrivende stund har jeg bare 1 prosjekt gående (men den siste tiden har det vært vekslet mellom 2).

Årets julegaver: Jeg har enda et strikket julegave igjen å vise fram, men resten kan ses under kategorien Julegaver 2013 i margen. Det gledet meg stort at alle som fikk en strikket presang, ble kjempeglad for det de fikk. Det blir forhåpentligvis mange strikkede gaver i 2014 også.

image

Disse sauevottene til mamma var en tålmodighetsprøve, men det var så verd det, siden hun ble kjempeglad for gaven.

Jeg kan jo også bare få legge til at det er blitt kjøpt inn mange flere nøster enn det som er blitt strikket opp. Ingen overraskelse der med andre ord. Det gjør imidlertid ingenting, synes jeg, og jeg går inn i det nye året med massevis av inspirasjon og iver etter å lage masse.

Mine mål for 2014:

– Lære meg å hekle kanter på strikkede plagg, eks. fastmasker og picot. Det høres sikkert vanvittig enkelt ut, men jeg er håpløs på hekling, så tror det er utfordrende nok.

– Strikke flere sokker.

– Lære meg å bruke symaskin.

– Og det største; Strikke og montere en kofte.

Godt nyttår til alle sammen! Gleder meg til et nytt og inspirerende strikkeår med dere.

12 kommentar to “Strikkeåret 2013”

  1. Ingunn 3. januar 2014 kl. 10:13 #

    For en vitamininnsprøyting en fredags morgen! Entusiastisk og energisk innlegg! Jeg gleder meg til å følge deg i 2014! Både vottene og genseren er kjempefine!

    Godt nytt år og god helg!

    Klem sørfra

  2. Ingrid 3. januar 2014 kl. 10:49 #

    Wow, klapp på skulderen, du har laga så utrulig mykje fint! 👏🎉 Eg ser fram til å følge deg dette året og la meg inspirere av alt det fine som du lagar.
    Strikking gjev mykje glede og eit sug til å starte på noko nytt, men kan også vera himla frustrerende, kanskje fordi me er så engasjerte? Godt nyttår til deg, sénder deg ein nyttårsklem 😊

  3. Heidi 3. januar 2014 kl. 11:04 #

    Wow hele ti gensere, jeg er så imponert Martine! Bloomsbury er fantastisk, bør komme på min liste også men kanskje best som jakke da det er det jeg bruker mest.

  4. Hanne 3. januar 2014 kl. 12:46 #

    Den genseren du viste bilde av er bare så utrolig lekker. Imponerende strikkeproduksjon du hadde i 2013. Ønsker deg et godt nytt år og gleder meg til å følge bloggen din videre 🙂

  5. Monstermønster 3. januar 2014 kl. 17:01 #

    Moro med alt samlet på ett sted! Du er jommen flink til å strikke til kjæresten, her må jeg fire år tilbake før jeg finner plagg til ham… Men han bruker ikke luevog votter, så det forklarer kanskje litt?

  6. Anne 3. januar 2014 kl. 17:27 #

    Du har virkelig strikka mye fint! Og ja jeg ser det er mye av det samme som meg 😉 De vottene var kule! Jeg har også hekling som mål i 2014 og jeg har en kofte liggende jeg skal fortsette på. Ellers er det å bruke opp rester, og strikke gaver/julegaver mer jevnt utover året. Og så har jeg lyst å prøve ut yak garn. Ja lista mi begynner å bli lang, hehe 😉
    De bøkene jeg har med tå-opp sokker er «Socks à la carte 2, Toes Up!» av Jonelle Raffino og Katherine Cade og «Socks from the toe up» Av Wendy D. Johnson. Begge fant jeg på amazon.co.uk. Tror Wendy Johnson sine bøker finnes hos adlibris. Eller sjekk ut verypink.com hun har videotutorials på tå-opp sokker også med to på en gang,magic loop.

    Så kjekt å høre at du har blitt inspirert av meg! Jeg blir inspirert av deg og syns du har så mange gode innlegg 🙂 Gleder meg til å se hva du finner på dette året!

    Jeg har nettopp lagt ut et innlegg med bøkene jeg fikk i julegave, så kan du se nærmere på de.
    God fredag videre, klem!

  7. Victoria S 3. januar 2014 kl. 19:13 #

    Oj, oj, oj! Du har jaggu meg vært effektiv, så store plagg også! Bøyer meg i støvet!!
    Driver akkurat og prøver å rigge klart et blogginnlegg med alt jeg har strikket i året som har gått nå. Ser jeg har vært litt ineffektiv med oppføring de siste månedene, så må bruke hodet litt og kikke og telle og se hva jeg har liggende igjen i ‘strikkekassa’ mi med ferdig strikk. 🙂

    Godt nytt strikkeår foressten! 🙂

  8. Elisabeth 3. januar 2014 kl. 21:03 #

    Du er jammen flink til å strikke til meg selv, det kan ikke min opptelling skryte av 🙂 Nydelig den genseren min, helt klart et smykke,og jeg skjønner godt at du vil ha en hvit også!

  9. Hanne 3. januar 2014 kl. 21:49 #

    Så masse flott du har laget!! Den genseren var virkelig et smykke!!

  10. Birgitte 4. januar 2014 kl. 22:58 #

    Flott oppsummering! Og for en produksjon du har hatt! Hele 10 gensere! Fine mål for det nye året – gleder meg til å følge med:)

  11. Christina 5. januar 2014 kl. 21:39 #

    Her var det masse fint! Har ikke vært innom siden din før,men den legger jeg jammen til i leselisten min 🙂

  12. Marie 6. januar 2014 kl. 19:14 #

    For et driftig strikkeår! Du lager så mye fint, det er en glede å følge deg både her og på Instagram 😀 Mitt strikkenyttårsforsett er å komme i gang med bloggingen igjen :O

Legg igjen en kommentar

