Tømmerhoggergenser til den kjekkeste mannen

21 Dec

Nå er endelig et storprosjekt kommet av pinnene og jeg er kjempefornøyd med resultatet! Tømmerhoggergenseren fra Pickles som jeg har strikket til min kjære.

image

image

Den har veldig fin passform og barsk struktur. Garnet er røft og rustikt og passer innmari bra til herregenser, synes jeg. Garnet er Pickles Merino Tweed som anbefalt i oppskriften. Oppskriften finnes her og er gratis i strl M. Det er den størrelsen jeg har strikket her.

image

Det gikk med 6 nøster garn, altså ett mindre enn oppskriften tilsier. Det er nok fordi jeg strikket den litt kortere. Jeg målte underveis og kom fram til at den ville bli litt for lang om jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke. På ermene har jeg derimot lagt på litt ekstra.

image

Strukturmønsteret er veldig enkelt og består bare av rette og vrange masker. Genseren er strikket top down, og det har vært et skikkelig tv-prosjekt. Jeg begynte faktisk med genseren 1.november, mens jeg så på sendingen til Nasjonal Strikkekveld på nrk. Store herregensere blir ofte litt store og tunge strikketøy til slutt, så det var godt å få den ferdig i går kveld 🙂 Og kjæresten ble også veeldig fornøyd med sin nye genser.

image

Jeg har brukt fargen Sti på Merino Tweed og den er bare helt nydelig. Vanskelig å fange fargen helt korrekt, men den er grålig kaldbrun og kjempelekker og barsk. Gleder meg til å se kjæresten masse i denne den kommende tiden 😉

Julestrikketøy på pinnene nå 🙂 Et nytt Pickles-prosjekt skal legges opp med en julefilm i bakgrunnen og mønstervotter strikkes innimellom 😉

Ønsker alle mine lesere en fin og god jul!

8 kommentar to “Tømmerhoggergenser til den kjekkeste mannen”

  1. Ingunn 21. desember 2013 kl. 13:29 #

    Knallfin genser som sitter som et skudd! Du snakker om å fylle den på langs og på tvers. Den der kan du være stolt av! Riktig god jul!

    Klem fra Ingunn

  2. Ingrid 21. desember 2013 kl. 15:39 #

    Så utrulig fin! Kan tenke meg at kjærasten er storfornøyd med den nye genseren, for ein flott jolegåve 🙂 Eg held bare på med egostrikk, greit det også, snart ferdig med genseren eg skal ha på meg på joleaften 🙂

  3. Randi 21. desember 2013 kl. 20:35 #

    Så flott denne genseren var. Kanskje jeg skulle vurdere å strikke denne til min mann.
    Ønsker deg ei riktig god jul!

  4. Hanne 21. desember 2013 kl. 22:04 #

    Kjempe flott genser.

  5. ina 22. desember 2013 kl. 09:08 #

    Kjempestilig kar i tøff genser 😉

    God juleinnspurt!

  6. Lisbeth 23. desember 2013 kl. 14:29 #

    Den var veldig fin. Juleklem fra Beth

  7. Marion 23. desember 2013 kl. 19:39 #

    Gratulerer med en ferdig herre-genser, det er arbeid det! Og skikkelig kul ble den – heldig mann du har. Ønsker deg en fredelig jul og et kreativt nytt år!

  8. LisaM 27. desember 2013 kl. 07:44 #

    Flott! Genseren ble knallfin!:) Så heldig kjæresten din er:) Skulle ønske jeg orket å strikke en til min…:p
    Fortsatt god jul!:)

Legg igjen en kommentar

