De søteste vottene

16 Dec

Alle julegaver er ferdigstrikket og innpakket og jeg koser meg med å strikke akkurat det jeg har lyst til. Helt fra jeg fant disse kjempesøte vottene på Ravelry, har jeg visst at de bare måtte strikkes, og nå er de kommet av pinnen.

image

                     

image

Jeg ble helt betatt første gang jeg så dem, med de herlige stripete halene som tommel. Å strikke slik tommelkile er slett ikke vanskelig, og det gir votten en veldig god passform. Planen var egentlig at vottene skulle være til meg selv, men de ble liiitt små. Det er kanskje like greit, knis 😉 Mønstret er egentlig til 1-4 år, men jeg strikket disse litt lenger og med tykkere garn og pinner. De passer på hånden, men på grunn av litt stram mønsterstrikk er de litt trange til meg. Derfor ender de vel opp som gave (eller kanskje jeg bare må bruke dem selv likevel, de er jo så søte).

image

image

Vottene er strikket på pinne 3 og 3,5 med Safir fra Sparkjøp. Litt kjipt mønster å strikke, siden trådsprangene er opptil 30 masker lange, men det går bra om man prøver å strikke litt løst. Mønstret kjøpes på Ravelry og heter Ringo & Elwood.

image

Jeg har fått nye mønstervotter på pinnene. Også denne gangen er det et søtt mønster med dyr (det er liksom mitt smeltepunkt). Jeg tror det kan bli mye votter fremover. Jeg har minst fem vottemønster som roper om å bli strikket. Heldigvis er det jo jul og da er det ekstra hyggelig å strikke lenge utover kveldene. Her begynner alt å komme på plass og dagene nytes! Håper alle har det fint og hygger seg med juleforberedelser og julestrikketøy.

Stor klem fra Martine

4 kommentar to “De søteste vottene”

  1. Birgitte 16. desember 2013 kl. 19:19 #

    Så utrolig kule votter! Kos deg med «fri»strikkingen! Her er det bare 2 julegaveprosjekter igjen:)

  2. Ingrid 16. desember 2013 kl. 23:41 #

    Utrolig morsomt og søtt mønster. De ble fine! Koser meg også med strikking utover kveldene! Ha en herlig førjulsuke!

  3. Lene 17. desember 2013 kl. 09:04 #

    Så fine, synes du er utrolig tålmodig som fullførte. Startet på disse i høst en gang, men ga fort opp når jeg startet på mønsteret. Liker ikke hoppene og all tvinningen som hører med….

    Så hærlig at du har alt under kontroll til jul;) Jeg har igjen noen vottesokker, men de skal jeg nok få unna i en fei!

    Lene

  4. Anne 17. desember 2013 kl. 18:14 #

    Ja de var virkelig søte!! Du er så flink 🙂 Jeg bare kosestrikker. Har nå prøvd å strikke votter for første gang! De første ble litt små til meg, så de er ikke helt ferdig enda. Jeg måtte bare tjuvstarte på noen passe til meg i rød/burgunder 😉 Herlig å være ferdig med gavestrikk nå, tiden flyr jo avgårde.

    Kos deg videre!

Legg igjen en kommentar

