Mariuskjole til tantegull

11 des

I dag har min søte niese Josefine bursdag og blir 4 år. I gave til henne har jeg strikket rosa selekjole med mariusmønster og jeg synes den ble såå søt!

image

image

image

Vanskelig å begrense seg med bilder når man er fornøyd med noe 😉 Kjolen er strikket i Drops Karisma, og mariusmønsteret er fra heftet Marius tema 29 fra Sandnes Garn. Jeg synes fargene ble så fine sammen, og det skyldes god inspirasjon fra strikkeblogger rundt om 😉

image

Knapper er prikken over i’en, og disse knappene visste jeg ville falle godt i smak hos bursdagsbarnet. Det er treknapper, og de er bestilt fra en salgsside på Facebook, spesielt til dette prosjektet. Fargen på knappene er nøyaktig den samme ceriserosa som på kanten nederst på kjolen.

image

En søt lapp i nakken måtte også på plass. Den er kjøpt i en garnbutikk i Tromsø for en tid tilbake siden. Jeg er så glad i slike lapper og synes virkelig det setter en spiss på hjemmelagede plagg.

image

Jeg håper alle har det fint og nyter desembermåneden. Jeg hygger meg med rolige strikkeprosjekter (NÅ er alt av gaver ferdiglaget og pakket inn), så det er bare koseprosjekter på gang. Skikkelig herlig. En fin kveld ønskes alle!

5 kommentar to “Mariuskjole til tantegull”

  1. Mariann 11. desember 2013 kl. 23:03 #

    Fine farger på kjolen din. Nydelig ble den,og knappene er berre lekker.
    Klem

  2. Ingunn 12. desember 2013 kl. 11:19 #

    Kjempefin kjole! Tenker Josefine blir glad, fin rosa-farge og søte knapper!
    Så praktisk med selekjole, hvit polo og strømpebukse. Perfekt antrekk i jula.

    Klem fra Ingunn

  3. Anne 12. desember 2013 kl. 17:23 #

    Så nydelig og søt kjole! Er så kjekt å se det mønsteret i andre fargekombinasjoner enn de «originale». Og det gjorde seg virkelig med knappene og merkelapp:)
    Ha en fortsatt koselig adventstid!

  4. Ellen Kristin 12. desember 2013 kl. 19:32 #

    Den kjolen er så fin:) Har hatt den på strikkelisten min lenge, men en vakker dag… 😉

  5. Ingrid 13. desember 2013 kl. 00:26 #

    Så heldig tantegullet ditt er! Flott kjole og søte Hello Kittyknapper! Søt merkalapp også! 🙂
    Ønsker deg fine førjulsdager!

Legg igjen en kommentar

