Søte blonder

22 Oct

image

Jeg har endelig fått denne lekre halsen av pinnene, etter å ha holdt på med den siden i sommer. Jeg la opp etter å ha blitt inspirert på Instagram og planen var å lage en nydelig og lett sommerhals som ikke var for varm. Derfor brukte jeg garnet Mor Aase Ull Bomull. Halsen ble ikke ferdig før nå, men som innehals fungerer den jo fint 😉 Dessuten kommer det jo stadig en ny vår.

image

Grunnen til at halsen har tatt såpass lang tid å strikke, er at den krevde litt konsentrasjon fra min side, i alle fall i starten. Et strikketøy som ikke kan arbeides med til tv’en tar ofte litt lenger tid, og her følte jeg nesten jeg konstant satt og telte for å få alt rett. Dobbelkast som skal slippes ned er vanskelig å rette opp i underveis synes jeg, og jeg holdt pusten hver gang jeg nærmet meg slutten av omgangen,.av frykt for å gjort en eller annen feil. Men, ingen feil 😉

image

Mønsteret er virkelig verdt arbeidet, synes jeg. Halsen har et fint romantisk og nesten litt gammeldags preg, og det liker jeg godt. Det er en Dropsoppskrift, nr. 129-13. Det gikk med rundt 2,5 nøster garn på pinne nr. 4.

Jeg har jammen meg hentet fram flettepinnen igjen, og atter en gang er det luer som er under produksjon. Julegavestrikkingen nærmer seg faktisk slutten (nesten ikke til å tro), og jeg er klar for å legge opp en genser eller to til meg selv. Jeg er en skikkelig egostrikker 😉

Ønsker alle en fin dag videre. Klem fra Martine

13 kommentar to “Søte blonder”

  1. Hanne 22. oktober 2013 kl. 15:56 #

    Nydelig 🙂

  2. Ingunn 22. oktober 2013 kl. 16:03 #

    For en lekker hals! Den må være verdt all innsatsen og all tellinga. Jeg kjenner meg igjen med slike mønster der det er omtrent håpløst å reparere feil. Godt jobba!
    Nå kan du pynte deg!

    Klem fra Ingunn

  3. Anne 22. oktober 2013 kl. 16:07 #

    Så søt og rolmantisk hals! Virkelig fin med det gammeldagse preget. Den pynter jo fint opp på en knagg til du får brukt den;) Det er ganske krevende med slike mønstre, og et herk hvis en må rekke opp. Jeg måtte skrinlegge et hullmønster i en genser..ble feil på nesten hver eneste omgang og det gidder jeg ikke. Flink du er med julepresangene1 Her sniker jeg egostrikken innimellom, hehe;)

    • Anne 22. oktober 2013 kl. 16:08 #

      Rolmantisk ja…et nytt ord er født! Var nok litt kjapp på tastingen der ja..;)

  4. LisaM 22. oktober 2013 kl. 22:23 #

    Den halsen er bare såååå fin! Flott i hvitt!
    Har lyst på en sånn jeg også……

  5. Lene 23. oktober 2013 kl. 13:51 #

    Kjempefin, men denne kan du vel bruke nå også da… Litt morro med sånn strikking, men er enig med deg i at det som ikke kan strikkes forann TV`n blir nedprioritert;)

  6. Ingrid 23. oktober 2013 kl. 19:53 #

    For en nydelig hals! Lekker! Imponert over at du har strikket ferdig julegavene allerede! Du har vært flink med planleggingen!

  7. jeamomentsinlife 23. oktober 2013 kl. 21:43 #

    Så lekker!Virkelig fin!Og det ser ut som det er mange timers arbeid bak denne! 🙂 Så flink du er med julegavene!Her har jeg fremdeles en del igjen.. Men har heldigvis strikket noen 🙂 Lillenuppa har fått fart på seg med åling, så fremover er det mye mulig det ikke blir tid til like mye strikk som det har vært til nå 🙂

  8. Randi 24. oktober 2013 kl. 09:33 #

    Halsen er rett og slett nydelig! For meg som ikke klarer ull rett mot huden er denne garnvarianten perfekt.
    Takk for tipset og inspirasjonen!

  9. Victoria S 29. oktober 2013 kl. 08:55 #

    Åå, alldeles nydelig! 🙂 Julegaver har jeg ikke begynt på, verken strikkede eller kjøpte! 😛

  10. Anne Marie 29. oktober 2013 kl. 22:05 #

    Halsen er kjempefin og ser så god ut å ha på! Så masse fint du strikker!

  11. strikkepiken 30. oktober 2013 kl. 16:09 #

    Kjempefin! Må si meg enig i at mønsteret er verd litt (mye?) ekstra jobb 🙂

  12. Anne-Lise 14. november 2013 kl. 11:43 #

    Kjempefint. Og ja, det er et gammelt mønster som heter «Havskum» 🙂 Jeg har strikket flere babyjakker i dette mønsteret. 🙂

Legg igjen en kommentar

