Bakvendt opp ned-genser

14 Aug

…eller bare helt vanlig rett frem-genser, slik jeg blir å bruke den 😉

image

Da Pickles la ut en fin rosa remake av dette mønstret, fikk jeg øynene opp for den, og straks Frøken Seiler kom av pinnene, la jeg opp denne. Ja, jeg vet, jeg er inne i en genserstim for tiden, hihi 😉

Jeg testet ut et garn jeg ikke har prøvd før, nemlig Mor Aase Ull/Bomull. Det finnes ikke i så mange forskjellige farger, men alle fargene de har er veldig fine. Denne gangen ble det lilla 🙂

image

Jeg er veldig fornøyd med garnet og genseren. Den er morsom fasong, og føles nesten litt som en poncho å ha på seg. Jeg festet splitten sammen med en knapp, da jeg vet at genseren bare kommer til å bli brukt en vei uansett 😉

image

Siden Mor Aase garnet jeg brukte er litt tynnere enn Pickles-bomullen som egentlig skulle brukes, gikk jeg ned en halv pinnestørrelse og strikket genseren på pinne 4. Jeg strikket størrelse medium.

Dere, gjett hvem som fikk det luksuriøse rundpinnesettet fra Pickles i bursdagsgave? Jo, meeg 😉 Kjæresten lytter tydeligvis til alt strikkemaset mitt 😉
Derfor er det litt slemt av meg å legge ut dette bildet, men jeg lo så godt da jeg så det, at jeg bare MÅ dele det med dere:

image

Ønsker alle en fin-fin onsdag!

Klem fra Martine

9 kommentar to “Bakvendt opp ned-genser”

  1. Elisabeth 14. august 2013 kl. 14:22 #

    Kjempefin genser! Har sett på denne oppskriften, men forlatt den langt bak i tankene fordi jeg synes det ser klumpete ut under armene og mellom kropp og armer. Er den det, eller har man bevegelsesfrihet i en slik? Nydelig farge på garnet du har brukt, og så må jeg si at du har strikket gensere i rekordfart i det siste 🙂

    • Full av Ull 14. august 2013 kl. 14:31 #

      Tusen takk 🙂 Ja, det har blitt en del gensere i det siste. Jeg har funnet så mange fine som jeg har hatt lyst å lage. Satser på litt mer småstrikk nå fremover 😉
      Jeg vil ikke si at denne er klumpete, men den gir ikke full bevegelsesfrihet, altså. Det er som en ponchogenser… Du kan bevege armene, men da drar du jo også opp genseren litt 🙂 Derfor lønner det seg å strikke genseren litt ekstra lang , så den ikke blir så snau når man beveger seg 🙂

  2. ina 14. august 2013 kl. 14:30 #

    Knallfin genser! Jeg har siklet på denne modellen en god stund, synes den er så kul. Heldiggris du som har fått så fin gave av kjæresten, de er gull verdt disse mennene som kan kunsten å lytte og legge merke til det vi sier 😉

  3. Olaug 15. august 2013 kl. 11:39 #

    Så fin den er, sitter som et skudd 🙂 Og grattis med super bursdagsgave, det settet er på min ønskeliste og 🙂

  4. kaoz 15. august 2013 kl. 18:21 #

    Stilig 🙂 og kjempefin farge

  5. Lina Maria Karlsen 15. august 2013 kl. 23:16 #

    SÅ fin den var! Har lurt på den selv, og nå er jeg overbevist 🙂
    Lina

  6. Marion 19. august 2013 kl. 20:36 #

    Stilig genser! Fargen var kjempefin. Imponerende at du strikker så mye til deg selv – og inspirerende 😉

  7. elisabetht 22. august 2013 kl. 12:54 #

    Har svart deg på bloggen min, men legger det her også: Jeg kjøpte et hefte i forrige uke sammen med to nøster Arwetta, og det andre heftet denne uken sammen med to nøster Arwetta. Dette for å komme under 200-kronersgrensen. Tror portoen ble ca. 40 kroner pr. forsendelse.
    Rasmilla har porto på kr. 130 til Norge, så dette blir reservert på kontoen når man handler. Når de sender varene justerer de portoen til den reelle 🙂

  8. jeamomentsinlife 24. august 2013 kl. 21:12 #

    Først og fremst; Tusen hjertelig takk for fin kommentar da prinsessa mi kom til verden! ❤
    Guuuuri så mange fine gensere du har strikket!! 🙂 Og så utrolig deilig med ego strikk!
    Så heldig du er som har fått nye pinner!Ikke verst at kjæresten fikser en så flott gave!Men det betyr jo at du har hatt bursdag!Gratulere så mye med overstådd 🙂

    Jeg skal absolutt gå å se på metoden du nevnte til meg på YouTube 😀 Takk for tips!

    Klem

Legg igjen en kommentar

