Striper og herligheter

24 Jun

image

Det har vært litt lueproduksjon hos meg de siste par dagene. Jeg strikket jo en versjon av Travellers Hat i påsken som en påskeeggave til Øystein, men etter første gangs bruk, så viste det seg at han synes den var litt trang om ørene. Derfor beholder jeg den selv, og da måtte jeg jo nesten strikke han en ny. Bamsen Knut fikk være fotomodell i dag, i mangel på andre, hihi!

image

Luen er strikket i Drops Lima, og denne gangen er det åpnede restegarnsnøster som har blitt brukt. Jeg la opp 110 masker og strikket på pinne 3,5 på vrangbordem og 4 på resten. Oppskriften er på Ravelry, og heter som sagt Travellers Hat.

image

Picklespakken som jeg såvidt nevnte i forrige innlegg kom på lørdag, og da ble det stemning! Så mye herlig garn i en skikkelig tjukk pakke i postkassa, bare 2 dager etter bestilling. Pickles slutter aldri å imponere 😉 

image

Dette er garn til 3 prosjekter, og jeg gleder meg skikkelig masse til å sette i gang! Men jeg skal være flink og gjøre ferdig et annet prosjekt først.

image

Selv om angoraen røyter litt, så er det så fint garn at man glemmer røytingen fort 😉

image

Se på denne søtingen, da! En av årets lam, måtte kose litt med den i helga! Ullglede på høyeste nivå, hihi 🙂

4 kommentar to “Striper og herligheter”

  1. Rebecca 24. juni 2013 kl. 23:58 #

    Herlig med garn som kommer i posten og pickles sine garn er jo bare fantastiske:-) kjekk hue. Du strikker såååå mye fint. Go sommer til deg også:)

  2. Ingrid 25. juni 2013 kl. 19:50 #

    Så fin lue du har strikket! Herlig med mye mytt garn! Spennende å se hva du strikker av det! Lammet du koser med er jo bare så søtt! ❤ smelt ❤

  3. litlo & kalen 29. juni 2013 kl. 21:53 #

    Så flott hue du har laga. Pakke frå Pickles er alltid stas 🙂

  4. G-Anette 30. juni 2013 kl. 21:10 #

    ‘Jeg er Knut’…hihi, så morsom Bamse! Hvor har du fått tak i den? Fin som gave til små venninner 😉
    Kjempefin lue, likte fargevalget veldig godt, denne blir nok samboern glad for 🙂 Kan ikke nedlegge at din pappa lurte på hvorfor jeg kalte samboern din for Dr Shepherd…hihi 😀
    Og selvfølgelig har du mer enn 2,6 kg garn 😉 men vi er jo skjønt enige om at garnslanking er for pyser 😉 Jeg har stått imot å bestille fra Pickles ganske lenge nå, men jeg bare vet at det nærmer seg en smell der ja.. 😀 Jeg har bare SÅ mange prosjekter i hodet nå, men strikkelysten på sommeren er alltid litt smålaber så det blir mye å ta igjen til høsten.

    Kos deg med alle nøstene dine, nye og gamle 😉
    Klem fra Tromsø-byen. Satser på verandabesøk når du er tilbake ♥

Legg igjen en kommentar

