Klar for sommerstrikk

20 jun

Det har vært stille på bloggen, for den siste uken har blitt tilbrakt på ferie på Sicilia. Jeg og Øystein bodde på hotell langt oppe i fjellene ved vulkanen Etna, på et helt nydelig lite sted. Det var ikke en eneste turistbutikk i sikte, og ingen skandinaviske turister.

image

Dette er hotellet, bildet er tatt fra mitt favorittsted. I hagemøblene med utsikt over mandarintrær og vinranker. Det var ingen som snakket engelsk der vi var, knapt nok de som jobbet på hotellet. Alt av menyer på restauranter var på italiensk og man måtte også bestille på italiensk. Med lommeparlør gikk det bare fint, og det er morsomt å føle at man virkelig er i Italia. Leiebilen vi hadde hele uken, klartr vi til og med å levere tilbake uten en eneste skramme, hurra for det!

Jeg hadde ikke med garn og pinner til Italia, og etter et par dager fikk jeg skikkelig abstinenser etter strikketøyet mellom hendene. Jeg savnet å kjenne på garn, sette sammen farger og rett og slett bare strikke. Nå som vi er kommet hjem, koser jeg meg med å planlegge sommerstrikkingen. Jeg skal være i Narvik hele sommeren, og jeg har faktisk klart å pakke hele 2,6 kg garn med hit (og ja, det er garnbutikker her også). Hihi, det blir spennende å se hvor mye garn som er i bagasjen på vei hjem til Tromsø 😉 La oss håpe det ikke er mer enn 2,6 kg i alle fall!

Her er litt av garnet til sommerens strikkeplaner.
En hel pose med nydelig Pickles Pure Wool.

image

Bomullsgarn i sommerduse farger.

image

Friskt sokkegarn!

image

Det grønne er kanskje litt for friskt for meg, men mamma har ytret ønske om å adoptere det 😉

Og dette, det nåværende og snart ferdige prosjektet. Hvitt og mykt.

image

I tillegg har Pickles lagt ut utrolig mye fint og fargerikt i det siste, så det kommer en pakke til meg fra dem om et par dager også. Det gledes!

Har dere planer for sommerstrikketøyet? 🙂

Reklamer

5 kommentar to “Klar for sommerstrikk”

  1. Guro 20. juni 2013 kl. 14:46 #

    Det var mange nydelige farger blant dine sommergarn. 🙂 Blir spennende å se hva du skal strikke av det.

  2. ina 20. juni 2013 kl. 18:39 #

    Høres fantastisk ut med autentisk italiensk ferieuke, heldiggris! Mye flott garn du har med på ferie, du går vel garantert ikke tom for strikkeprosjekter i løpet av sommern med den mengden i bagasjen 😉 Jeg har tre parallelle prosjekter gående, en nesten ferdig jakke, en genser, et svært rilleteppe, og har jammen planer om både babyplagg, mønstervotter og sokker også. Blir ikke arbeidsledig i sommer jeg heller, hehe 😀

    Lykke til med prosjektene dine!

  3. Rebecca 21. juni 2013 kl. 07:04 #

    Hi hi:-) du har nok å ta deg til iallefall:-) jeg holder på med en jakke men kjenner jeg må over til noe sommerstrikk nå… Reiser til rohdos beste søndag og kunne tenke med ett bomulls prosjekt. Forslag???
    God sommer 🐝

  4. Anne 21. juni 2013 kl. 16:15 #

    Høres ut som en flott ferie på Sicilia, borte fra den typiske turismen. Da får en virkelig oppleve kulturen og menneskene:) Du har helgardert deg med nok garn,) blir spennende å se hva du finner på!
    Jeg håper på å bli ferdig med de påbegynte prosjektene og kanskje jeg får til en kortermet topp også? Hvem vet, kommer an på været.

    Ha en fin helg!

  5. G-Anette 21. juni 2013 kl. 19:45 #

    Velkommen tilbake fra en tur som høres helt fantastisk ut! 🙂 Så herlig med turistfri sone!
    Og tenk at du fikk strikkeabstinenser i varmen…hihi 😉 Så nå tar du det igjen med å pakke 2,6 kg garn 😀 Jeg tipper du kommer hjem med ca samme mengde, for du sa jo det var garnbutikker i Narvik også 😉
    Åh, jeg skulle jo scanne den oppskrifta til deg! Skal fikse det…jeg er håpløs, hihi.

    Kos deg med alle nøstene dine!

    Stor klem ♥

Twitter-bilde

Google+-bilde

Kobler til %s

%d bloggere like this: