Bloomsbury

30 May

image

Nå er jeg så glad, altså! Jeg har fått Bloomsbury av pinnene, og jeg er superfornøyd med resultatet!

image

Jeg ble helt forelsket i denne genseren da jeg så den inne på bloggen til Siren, og jeg bestemte meg for at å strikke denne skulle være en «gave til meg selv etter eksamen». Da jeg satte i gang etter eksamen, ble jeg bittelitt forbannet på meg selv. For hva slags gave var egentlig dette? Det vanskeligste og mest konsentrasjonskrevende jeg noen gang har strikket! Det varte ikke lenge, for det tok nemlig ikke mange omgangene før mønstret satt helt i fingrene og genseren endte opp som tv-strikk 🙂

image

Genseren strikkes top-down, og det er første gangen jeg har prøvd det. Jeg er litt usikker på om jeg liker det, for jeg synes egentlig det er litt tungvint å måtte strikke armene. Det blir fort tungt og varmt, siden man må sitte og «snurre» på hele genseren. Men absolutt pluss for variasjon!

image

Garnet er en tråd Drops Merino Extra Fine og en tråd Gjestal Baby Merino fra Nille. Foreløpig ser kombinasjonen ut til å ha fungert ganske bra. Jeg strikket strl XS, og jeg gikk ned til pinne nr. 5. Underveis i strikkingen (og når den var ferdig, for den saks skyld), så var den bittelitt for trang. Jeg vasket den i maskinen på 30 graders ullvask, og har gått og trukket litt i den i dag for å blokke den. Det fungerte som bare det, og nå sitter den akkurat som jeg ville 😉

image

Ryggen er det fineste med hele genseren! Jeg gleder meg til å bruke denne masse, både i sommer og til høsten. Jeg kunne faktisk godt tenke meg å strikke en til ved en senere anledning. Som dere sikkert skjønner, så anbefales mønstret varmt fra meg 😉 Du finner det på Ravelry, og det heter som sagt Bloomsbury 🙂

Nå skal det spises is! Viktig å kose seg i sommerværet 😉
Klem fra Martine

24 kommentar to “Bloomsbury”

  1. Rigmor Burmo 30. mai 2013 kl. 21:16 #

    Denne genseren ble skikkelig fin!!!
    Jeg er imponert, god sommer hilsen Rigmor

    • Full av Ull 30. mai 2013 kl. 21:21 #

      Tusen takk, kjempekoselig å høre! ❤ God sommer!

  2. G-Anette 31. mai 2013 kl. 00:06 #

    Wow, RÅlekker ble den! Fineste Martine 🙂 ♥ Kjempefine bilder. Har du presset kjæresten til å være fotograf igjen? Hihi 😉 Genseren er superfin. Den satt som støpt på deg og mønsteret på ryggen er bare helt *smask*. Denne blir nok mye brukt ja, vil gjerne se den ‘live’ en dag 🙂

    Du kan gjerne leie ett lite hjørne av terassen vår for skriving 😉 Men spørs om strikke-skravlingen hadde tatt over med tre strikkegale jenter sammen, hihi 😀

    Gleder meg til i morgen, is i sola blir herlig!
    Klem og god natt ♥

    PS – Scanneren min er visst syk, fikk ikke til å scanne i kveld. Men skal be om hjelp fra min snille pappa over veien. Oppskrift kommer 😉

  3. Ann Christin 31. mai 2013 kl. 08:05 #

    Fy søren! Den genseren var utrolig lekker! Skjønner godt at du er glad og fornøyd 🙂 Go helg!

  4. Marie 31. mai 2013 kl. 11:20 #

    Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min! Den ble litt «glemt» i vinter, men nå satser jeg på å være tilbake igjen 🙂
    For en utrolig nydelig genser Bloomsbury er! Og din er jo bare et prakteksemplar. For en jobb, og for et resultat! Skjønner godt at du er glad og fornøyd. Godt jobba 😀

  5. Guro 31. mai 2013 kl. 12:09 #

    Knallfin! Og den satt jo som støpt på deg:-D

  6. Anna GL 31. mai 2013 kl. 13:08 #

    Så utrolig flott denne var! Og det mønsteret oppover ermene var kjempestilig. Og så satt den som et skudd! 🙂

  7. Lene Waaler 31. mai 2013 kl. 19:29 #

    Wow, denne var jo bare helt fantastisk 🙂

  8. Ellen Kristin 1. juni 2013 kl. 01:55 #

    Den genseren var bare helt nydelig! Elsker mønsteret på ryggen:) Og sist men ikke minst, den satt som ett skudd på deg (Y)

  9. Mariann 1. juni 2013 kl. 18:07 #

    Du kor fin den ble. Denne kledde du også veldig godt.
    Klem

  10. Renate 3. juni 2013 kl. 00:04 #

    Hei Martine 🙂

    Nydelig genser! Den kunne jeg og ha likt å ha, men strikkeplagg til meg selv står nok langt nede på listen av hva som blir prioritert for tida 🙂 Holder på med ei Fana-kofte til mannen, som jeg for øvrig har holdt på med altfor lenge … Har nesten ferdig arm nr 2, og har bestemt meg for å rekke opp arm nr 1 fordi den ble så stygt strikket (hastverksarbeid). Så har jentungen bestilt en mariusgenser (for å bruke i stallen!), samt at jeg må begynne å brodere bunaden hun skal ha ferdig om to år. I tillegg ligger jeg altfor langt etter med skrivingen, og har for første gang en deadline pustende altfor tett i nakken. Så det blir nok lite sommerferie på meg i år.

    Kos deg med alle prosjektene dine! Imponert over hva du får tid til 🙂

  11. Victoria 3. juni 2013 kl. 12:04 #

    Nydelig! Fatter ikke hvordan du har greid å strikke den! Den er fantastisk nydelig! 🙂

  12. Lene 4. juni 2013 kl. 14:33 #

    Knallfin! Den kledde du kjempegodt;)

  13. Ingrid 5. juni 2013 kl. 00:10 #

    Genseren ble aldeles nydelig! Liker både mønsteret og fargevalget! Nydelig i ryggen, som du sier! Så flink du er!

  14. Strikzilla 5. juni 2013 kl. 19:56 #

    Veldig fin genser 🙂 Skjønner godt du er fornøyd!!

  15. Liv 21. juni 2013 kl. 08:16 #

    Noe så flott! Denne bare MÅ du være stolt over å ha laget og å du bærer den som en dronning;)

  16. Marianne 1. juli 2013 kl. 19:51 #

    NYDELIG:-):-):-):-):-)

  17. Anette Grinde Østebø 12. juli 2013 kl. 23:15 #

    For en utrolig spesiell og lekker genser, den kledde deg 🙂
    Hilsen fra Anette

  18. Elin H. 2. desember 2013 kl. 17:30 #

    For en vakker genser! 🙂 Du er utrolig flink. Har kikka litt gjennom bloggen din som jeg nå har oppdaga for første gang. Utrolig mye fint her 🙂 Masse inspirasjon.

  19. Ingeborg Sætre 7. januar 2014 kl. 01:12 #

    Hei! Fineste genser jeg noe gang har sett. Vet du hvor en kan få kjøpt oppskriften?
    Hilsen Ingeborg

    • Full av Ull 7. januar 2014 kl. 08:20 #

      Oppskriften kjøpes på Ravelry 🙂 Den heter Bloomsbury sweater, og finnes både til barn og voksen 🙂 Oppskriften er på engelsk, og veldig godt skrevet 🙂

  20. Tonje Elise 24. juni 2014 kl. 14:12 #

    Hei! Kjempe fin genser! 😀 Må nok prøve på en slik selv 🙂 Hvor mange nøster brukte du ca? 🙂 🙂

    Hilsen Tonje Elise

    • Full av Ull 24. juni 2014 kl. 14:28 #

      Hei, og tusen takk 😀 Jeg husker ikke helt nøyaktig hvor mye garn som gikk med, for det er over ett år siden jeg strikket den, men jeg mener det var 5 nøster babyull og 8 nøster merino extra fine 🙂 Lykke til med strikkingen 🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. Bloomsbury # 2 | Full av Ull - 29. april 2014

    […] Her sammen med den forrige versjonen jeg strikket. Den kan dere se og lese mer om her. […]

Legg igjen en kommentar

