Solgule sommertøfler

21 May

Nå er sommeren endelig kommet til Nord-Norge, og været de siste dagene har bare vært helt heeerlig! Dagene i langhelgen har blitt brukt til lange turer i solen, spising av is og besøk av søsteren min. Hun har nettopp vært en måned i Asia, så det var godt å se henne igjen. Jeg har hatt en liten gave liggende klar til hun skulle komme på besøk, og nå som hun har fått den, kan den også vises fram på bloggen.

image

Som nevnt tidligere, ble jeg litt hekta på å strikke disse lommetøflene. Da jeg kom over noe skikkelig knallgult garn i lageret mitt, så måtte jeg bare lage et par til søster også, siden yndlingsfargen hennes er gul.
Garnet er Mor Aase Superwash, og det er definitivt et av de eldste nøstene i garnlageret. Faktisk er de cirka 10 år gamle, fra da jeg akkurat hadde lært meg å strikke, og kjøpte mange fargeglade (les gule, grønne, oransje, rosa) nøster på Rema for å strikke lappeteppe. Det skulle jeg ha som sengeteppe når jeg flyttet hjemmefra. Vel, slik ble det ikke, hihi. Jeg sluttet vel etter kanskje ti rillestrikkede lapper (og det var sikkert like greit, for det teppet hadde nok neppe blitt brukt ihjel den dag i dag, haha). Men de nøstene som er igjen kommer jo alltids til nytte, og det er godt med litt sirkulasjon i lageret 😉

image

Jeg måtte pynte disse også med sløyfe, synes det gjør de så ekstra fine! Enkle og lette sommertøfler.

Fikk dere med dere uken da Pickles hadde 25 % avslag på et nytt garn hver dag? Jeg ventet tålmodig på at Pure Wool skulle komme på salg, og siste dagen var det jammen meg nedsatt! Da måtte jeg bare bestille noen nøster i fargen jeg har siklet på siden garnet ble lansert, nemlig Rødkløver.

image

Jeg synes fargen er så nydelig! Den er virkelig lik rødkløver. Jeg skal strikke genser av garnet, og jeg klør i fingrene etter å sette i gang. Jeg skal likevel prøve å være flink og gjøre ferdig prosjektet jeg holder på med først.

Håper alle koser seg i finværet 😉 klem fra Martine

9 kommentar to “Solgule sommertøfler”

  1. Ingunn 21. mai 2013 kl. 22:06 #

    For et nydelig garn du har sikra deg! Dette kommer til å bli en fin genser. Koselige, gule tøfler til søster!

    Klem fra Ingunn

  2. Olaug 22. mai 2013 kl. 11:49 #

    så søte tøfler 🙂

  3. Guri 22. mai 2013 kl. 12:29 #

    Kjempesøte lommetøfler! Flotte med silkesløyfe på 🙂

  4. Ingrid 22. mai 2013 kl. 22:37 #

    Så friske flotte solgule tøfler! Søt med sløyfen! Regner med søsteren din ble glad både for å se deg og for tøflene 🙂 Kjempefin farge på garnet du har kjøpt. Gleder meg til å se hva du tryller frem av det.

  5. G-Anette 23. mai 2013 kl. 10:51 #

    Se der ja, DET var gule tøfler det! 😀 Kjempefine! Og tenk hva bittelitt pynt gjør med noe så enkelt.

    Ja meg få se/ta/lukte på det nye garnet ditt neste gang vi sees 😉 Det så herlig ut!

    Nå er vi (dessverre) ferdig å se på Suits… Tuuuuusen takk for at vi fikk låne serien, den var utrolig bra! Nå jakter vi på noe nytt å se på 🙂 Hvordan går det med Greys? Jeg misunner deg som har så mange sesonger foran deg, hihi 😉

    Ha ei fortsatt herlig uke i dette fantastiske været vi har!

    Klem ♥♥

  6. Lene 24. mai 2013 kl. 08:26 #

    Gult er kult, ingen tvil om det. Er spent på å se hva du skal trylle frem av det rødkløvergarnet du har kjøpt, heldige du som kler den fargen!
    Så forresten på instagram at du har kommet et godt stykke på Bloomsbury genseren også, den er jo bare nydelig. Har den på strikkelista mi langt der nede et sted, men etter hver bloggrunde blir jo listen bare lengre og lengre…

    God helg!

  7. litlo & kalen 24. mai 2013 kl. 10:40 #

    Så flott og inspirerende blogg! Lommetøflene var knalltøffe. Har også planer om å lage noen slike. De må jo være perfekte å kle på seg når sommerkveldene blir kjølige, men man fortsatt vil sitte ute 🙂

  8. Rebecca 26. mai 2013 kl. 00:28 #

    Å det var søte tøfler:-) fint med sløyfe på:-)

  9. Line Kristine 27. mai 2013 kl. 00:21 #

    Kjempesøte tøfler til å bli glad av! Og de sløyfene satte virkelig prikken over i`en! 🙂

Legg igjen en kommentar

