MorgenGry-genseren

22 Apr

image

De siste par ukene har det vært en myk og hvit genser på pinnene mine, nemlig MorgenGry-genseren til fine G-Anette. Med en gang hun la ut bilde av sin fine genser for noen måneder siden, så bare visste jeg at jeg måtte strikke den. Og heldigvis, så delte hun oppskriften med sine blogglesere, hurra!

image

Genseren er strikket i Abuelita tjukk merino fra Pickles. Det garnet er så godt! Det er mykt og fint, og loer ikke så altfor mye 🙂 Akkurat som G-Anette, har jeg også brukt fargen Snøkrystall. Skikkelig herming, men det er bare fordi jeg synes hennes genser var så utrolig fin 🙂 Og hvitt passer til alt. Dette tror jeg blir en super vår- og sommergenser 🙂

image

Oppskriften på genseren finner du her. Mønsteret er kjempelett å følge, og jeg kan virkelig anbefale dette som nybegynnergenser. Jeg hadde aldri strikket raglanfelling før, men det var bare superenkelt, og godt forklart i oppskriften.

image

Det gikk med ca 250 gram garn, kanskje litt mindre. Jeg hadde fire hesper på 100 gram, og jeg vet akkurat hva jeg skal bruke restene til! Men det blir nok ikke før til høsten 😉

Til slutt kan tipse dere som bor i Tromsø om at Snarby Strikkestudio skal slutte å selge garn fra Drops, og at de derfor selger ut alt Dropsgarnet på 30 % avslag. Jeg var der tidligere i dag og fikk sikret meg litt garn til et par julegaveprosjekter jeg har planlagt. Jepp, jeg tenker på julen hele året, hihi 🙂

Ønsker alle som er innom en fin uke! Klem fra Martine

14 kommentar to “MorgenGry-genseren”

  1. Ingunn 22. april 2013 kl. 16:55 #

    Hei, Martine!

    Genseren er kjempefin til deg! Denne kommer du nok til å bruke mye.
    Den som hadde vært ung og slank……

    Ha en strålende mandag videre!

    Klem fra Ingunn

  2. Mariann 22. april 2013 kl. 18:59 #

    Lekker genser. Flott på deg.
    Klem

  3. Ingrid 22. april 2013 kl. 20:19 #

    Så flott den ble! 🙂 Herlig å ha en genser som passer til alt! 🙂

  4. G-Anette 22. april 2013 kl. 21:06 #

    Ååå, så fin da! 🙂 Den kledde du! Jeg ble jo bare SÅ glad når du sa den var på pinnene, får litt sånn prestasjonsangst…eller det ble kanskje feil ord.. Men bare redd for at det ikke skal bli bra.
    Superglad for at du ble fornøyd, og tenk at jeg fik introdusere raglan for deg, hihi 😉 Raglan er en favoritt her 🙂

    Ånei, skal Snarby slutte med Drops? Sukk…jeg som alltid handler det der. Ånei, er det salg?? Hihi, ikke bra det der 😀

    Superfin strikkende sau i profilbildet ditt ja 😉 Hvor fant du den? Herlig var den 🙂

    Stor klem ♥

  5. ina 22. april 2013 kl. 21:12 #

    Superfin genser! Abuelita garnet er en favoritt her også 😉

  6. Lene 23. april 2013 kl. 07:55 #

    Lekker, lekker…, perfekt genser som går til shorts og skjørt på sommeren 😉

    Klem

  7. Guro 23. april 2013 kl. 08:28 #

    Oo, så fin! Den kledde du godt:-)

  8. Hanne 23. april 2013 kl. 12:03 #

    Den var skikkelig fin og hadde perfekt passform til deg.

  9. Rebecca 23. april 2013 kl. 23:44 #

    Kjempe fin genser:-)

  10. Heidi Mikalsen Nymann 24. april 2013 kl. 10:16 #

    Virkelig flott!! Ja det garnet er så deilig å mykt – jeg har Pickles variant men drømmer mer om denne da jeg er mer til figursydde gensere.

  11. Anne 25. april 2013 kl. 18:35 #

    Den satt jo som støpt på deg! Vrikelig fin ble den:) Jeg har også strikka den, bare med lange ermer og litt videre. Abuelita er et skikkelig godt garn:)

    Ha en fortsatt fin dag!

  12. Ingrid 28. april 2013 kl. 20:40 #

    Den blei utrulig fin!
    Skulle ynskje at eg var like flink som deg 🙂
    Garnet ser herlig ut, pickles er ein favoritt!

    Ha ei fin veke! 🙂
    Klem Ingrid

  13. Siren 1. mai 2013 kl. 11:29 #

    Så utrolig fin denne her!! Skjønner godt det ble total herming for å si det sånn:)

  14. Anna GL 1. mai 2013 kl. 19:54 #

    Tusen takk for søt hilsen inne på bloggen min! Og da var jeg jo så heldig og snuble over din også. Kjempeinspirerende saker du lager! Denne genseren var bare så utrolig fin. så enkel men likevel så utrolig flott. Jeg legger deg til på Bloglovin’ så jeg får med meg når du oppdaterer! 🙂

Legg igjen en kommentar

