Vårlue i snøværet

4 Apr

image

Etter å ha sett den fine versjonen av Travellers Hat på bloggen til flinke og inspirerende Siren, fant jeg ut at denne luen var perfekt for påskeegget til samboeren. Dermed ble det smugstrikket litt, og heldigvis ble den ferdig akkurat på påskeaften 🙂

image

Eieren av luen var ikke veldig ivrig på å være luemodell i dag, så da ble det meg 😉 Det gjør meg ingenting, for jeg synes luen er kjempekul og det er ikke usannsynlig at jeg sniklåner den litt nå i vårmånedene 🙂 Luen er strikket i Drops Merino Extra Fine, med pinnenr 3,5 på vrangborden og 4 på resten. Jeg la opp 98 masker, altså ti masker mer enn i oppskriften. Jeg strikket også stripene litt bredere.

image

Den var morsom og enkel å strikke, og det kan godt hende jeg strikker enda en i andre farger. Oppskriften finnes på Ravelry, og heter Travellers Hat.
Som dere sikkert ser på bildene, så er det mye snø i Tromsø for tiden! Vi kom hjem fra påskeferie på tirsdag og fikk litt snøsjokk da vi måtte vasse bortover til ytterdøren.

image

Heldigvis var det ikke så ille hos oss som det var hos denne tromsøværingen. Hun kom jo virkelig hjem til en snøhule, haha 🙂

Jeg er allerede i gang med et par nye prosjekter 🙂 Kanskje er jeg inspirert av all snøen, for det er nemlig hvitt garn det går i her.

Ha en fin strikkehelg, alle sammen 🙂

12 kommentar to “Vårlue i snøværet”

  1. Mariann 5. april 2013 kl. 02:18 #

    Lua ble super den. Du kledde den godt så kanskje du bare skal ha den selv. (smiler)

  2. Siren 5. april 2013 kl. 08:59 #

    Så fin lua blei!!!:) Den er virkelig superkul! Dessverre synes mannen min at den utvider seg litt for mye etter hvert, og detter litt ned i øynene. Krysser fingrene for at det ikke skjer med denne lua:) God helg!

  3. G-Anette 5. april 2013 kl. 13:13 #

    Så fin lue!! Denne tror jeg du kommer til å sniklåne ganske mye, den var kjempefin til deg! Superfine bilder av deg – og snøen. Måtte le litt da jeg tittet innom deg nå. Har akkurat blogget selv, med snøbilde. Men det er jo ikke rart vi er opptatt av det, det er jo ikke LITT snø det er snakk om, hihi 😉 Jeg har akkurat kjøpt knallgult garn for å strikke til samboern, skal ‘herme’ etter ei lue jeg så på sportsbutikken som var så fin 😀
    Jeg er multistrikker for tiden, begynner på det ene etter det andre..sukk.

    Så gøy at du er begynt på MorgenGry genseren! Må innrømme at jeg blir litt nervøs når noen skal strikke de litt større prosjektene fra meg, tenk om det ikke blir bra…
    Og så må jeg smile litt over de vrange omganene du må strikke på genseren, for der strikker du jo så sjarmerende 😉

    Ha ei flott helg!
    Klem♥

  4. Anne 5. april 2013 kl. 14:50 #

    Wow, så fin lue! Heldigen samboeren;) Det var en del snø hos deg ja! Heldigvis ikke like mye som hun i artikkelen, hehe. Minner meg om hytta vår på Voss..hver påskeferie var det like spennende å se hvor mye vi måtte grave for å komme oss inn:)

    Gleder meg til å se hva ditt neste prosjekt er. Det er så fint med hvitt om vinteren, dog ikke særlig praktisk….men hvem bryr seg om det?

    God fredag til deg!

  5. Eirin 5. april 2013 kl. 15:49 #

    Den lua er så fin! Siklet på den selv. Jeg måtte spa fram bilen når jeg kom opp igjen til Tromsø etter ferien. Heldigvis er det fin snø som har kommet så da gikk det ganske kjapt;)

  6. Victoria 5. april 2013 kl. 19:16 #

    Nei, nei, nei! Du må ikke finne på å legge ut en slik fin lue! Jeg haar altfor mange prosjekter på gang! Og nå fikk jeg lyst til å strikke en slik en også!
    Huff og huff, dette kan ikke gå bra..hehe… Pinnene mine kommer til å gå varme! 😛

    Og dærsken dere har MYE snø fortsatt! (og jeg som syns at vi har mye snø, vi har jo ikke snø i forhold! hehe… )

    God helg! 🙂 Her jobber mannen 12 timers vakt på dagen begge dager, så da blir det mye strikking på meg!

  7. Lene 6. april 2013 kl. 10:48 #

    Kul lue Martine. Kjenner meg igjen på det med «sniklåningen». Stort sett alt som strikkes til mannen blir nesten like mye brukt av meg som av han. Likte også Marius genseren du var ferdig med i påsken, kjempefine farger du har valgt!

    Klem fra Lene

  8. Cloudberry 6. april 2013 kl. 21:18 #

    Kul lue!
    Tror kanskje det blir neste lue prosjekt til eldstemann 😉

  9. Heidi Mikalsen Nymann 7. april 2013 kl. 19:50 #

    Flott lue!! Hyggelig med snikstrikk da 😉 Genseren din hvor er den fra? Virkelig fin.

    • Full av Ull 7. april 2013 kl. 19:56 #

      Tuusen takk 🙂 Genseren er kjøpt på Mango for en måneds tid siden 🙂

  10. jeamomentsinlife 7. april 2013 kl. 20:58 #

    Så fin lue! 🙂 Heldig kjæreste! Og Merino Extra Fine er jo bare sååå deilig ❤ Ja det er virkelig nok sny i byen nå!! 🙂

    Klem

  11. Felisi 10. april 2013 kl. 13:21 #

    Enkel, men fin lue! Og du kledde den godt ja 😉

    Takk for morsom historie om hekling i bloggen min, beklager at du ikke vant heklebok…

Legg igjen en kommentar

