Følger du med på Koftejakten?

16 Mar

Siden jeg strikker og strikker og strikker på en Mariusgenser for å få den ferdig til påske, så er det ikke så mye å vise fram for tiden. Det er jo litt kjedelig, men også veldig bra, siden det betyr at jeg er flink og klarer å fokusere 🙂 Derfor tenkte jeg å tipse dere om en annen blogg – en av mine absolutte favorittblogger – nemlig Livs Lyst

Bloggen byr på herlige inspirerende bilder og koselige tekster, der alt er veldig landlig og fint. I tillegg har bloggeren startet opp en Koftejakt!

Gamle kofter og strikkede gensere6

Her jakter hun, sammen med sine lesere, på gamle koftemønstre. De mønstrene som ikke er i salg, blir lagt ut på bloggen hennes. Jeg må bare innrømme at kofter er altfor avansert for meg, men jeg blir superinspirert av de fine plaggene, og blar meg stadig gjennom kofteinnleggene, bare for å se på de fine bildene. Slik som denne vakre koften. Synes fargen og mønstret er helt nydelig.

80-tallet

Så sent som i dag ble oppskriften på denne Seljordkufta lagt ut. Fin, ikke sant?

Gamle kofter og strikkede gensere4

Har du en kofte som du ikke kjenner mønstret til? Bli med på Koftejakten du også 🙂 Kanskje noen andre kjenner til den.
Uansett om du vil jakte på kofter eller ikke, så bør du likevel ta turen innom Livs Lyst
Jeg tror nok ikke du vil angre på det 🙂

Nå må jeg tilbake til strikketøyet 🙂 Passer bra at det er masse sport på tv i dag. Jeg følger egentlig ikke med på skisporten, men det er jo en super unnskyldning for å bare måtte sitte i sofaen med strikkingen 😉

Ha en kjempefin lørdag, alle sammen!

10 kommentar to “Følger du med på Koftejakten?”

  1. Marianne 16. mars 2013 kl. 20:09 #

    Heihei! Å ja, kofter er herlig. Har ei Fanakofte som jeg er så glad i, herlig å krype inn i på kalde kvelder =) Er veldig fornøyd med v-genseren ja, ikke så vanskelig å lage synes jeg, du begynner øverst i halsen og øker både til ermer og v-utringning. Kjempedeilig genser!! Anbefales!! Er i gang med den rosa genseren, ganske uvant å strikke med så tykke pinner (20), men det går på den annen side veldig fort fremover =)=)
    Ha en finfin lørdagskveld, hilsen meg!

  2. Siren 16. mars 2013 kl. 21:23 #

    Hei! Første gang jeg er innom bloggen din, utrolig mye fint du lager! Takker for bloggtips, kan aldri få nok inspirasjon:)

  3. Guro 17. mars 2013 kl. 08:58 #

    Oj, dette har jeg ikke fått med meg! Takk for tipset:-) Det var jo virkelig mange fine kofter! Kunne ønske jeg hadde tålmodighet til å strikke meg ei kofte – enn så lenge får det holde med arvekofta mi.

  4. Eirin 17. mars 2013 kl. 09:44 #

    Elsker livslyst! Nå har jeg endelig fått begynt på «glamour-luen» din, og så langt går det veldig bra. Første lue jeg strikker, men gøy å strikke noe til seg selv:)

    • Full av Ull 17. mars 2013 kl. 09:51 #

      Så moro at du strikker glamourluen 😀 Jeg liker også godt å strikke til meg selv, hihi 😉 Livs Lyst er så fin blogg, hver gang hun legger ut innlegg, så tenker jeg bare at «akkurat sånn vil jeg ha det i huset mitt en gang i fremtiden» :))

  5. Penelene 17. mars 2013 kl. 10:52 #

    Den så knallfin ut – må sjekkes ut!

  6. G-Anette 18. mars 2013 kl. 13:41 #

    Tusen takk for blogg-tips! Har bladd meg laaaaaangt tilbake i bloggen hennes, og den traff rett i hjertet altså! 🙂 Herlige bilder og herlige ord. Slike blogger skaper hverdagsdrømmer ♥
    Jeg må innrømme at jeg ikke er noe koftemenneske, men så morsom jakt hun har startet da 🙂

    Klem

  7. Nina 18. mars 2013 kl. 16:18 #

    Helt enig, koselig koftejakt hos LivsLyst, har fulgt med litt der :o))
    Morsomt at noen tar vare på gamle skatter, det har jeg sansen for.
    Koselig med hilsen fra deg forresten!!😉

  8. Guro 18. mars 2013 kl. 19:31 #

    Tusen takk for et herlig bloggtips! 🙂

  9. Mariann 20. mars 2013 kl. 23:52 #

    Ja kofter er flotte plagg. Alt for vanskelig for meg å lage desverre. Liker bedre ting som går litt raskere. Fin blogg du har. la deg på blogglista mi.
    Klem

Legg igjen en kommentar

