Nye jålevotter

10 Mar

image

Man skulle tro at det holdt med ett par paljettvotter pr. vinter, ikke sant? Vel, ikke for meg, jeg måtte lage meg et par i hvitt også 😉 De grå paljettvottene har jeg brukt masse, og siden jeg hadde hvitt paljettgarn liggende, så jeg ingenting galt i enda et par i annen farge. Man føler seg så ekstra fin i hverdagen med disse vottene, det gjør i hvert fall jeg 😉 Oppskriften er min egen, og den finner du her.

image

Jeg har brukt 1 tråd Drops Lima og 1 tråd Marks & Kattens fame trend paljett. Det gikk med 1 nøste Lima, men paljettnøstet ser knapt nok ut å være tatt av. Det lover godt for flere paljettvotter (men ikke før til neste vinter). Kanten er i Pickles Bling.

image

Jeg må forresten få si tuuusen takk for alle koselige kommentarer på Stetind-vottene i forrige innlegg! Det er alltid kos å få skryt når man har lagt ned ekstra mye arbeid i noe 😉

Håper alle har hatt en fin helg! Nyt søndagen 🙂 Her blir det Mariusstrikk!

9 kommentar to “Nye jålevotter”

  1. Ingunn 10. mars 2013 kl. 17:11 #

    Så enig, så enig! Klart det er bra med flere par jåle-votter! Morsomt navn forresten. Takk for oppskrift! Her er det kaldt, så votte-sesongen kommer nok til å vare ei stund til.

    Klem fra Ingunn

  2. Ingrid 10. mars 2013 kl. 18:17 #

    For noen nydelige jåle-votter! De ble supersøte, og jeg likte kanten veldig godt. Det var jo en veldig god idè å strikke votter med paljetter! Sikkert veldig populært blant både små og store jenter som liker å pynte seg 🙂 Inkludert meg selv.

    Ha en fin søndagskveld!

    Hilsen Ingrid

  3. Pringeling 10. mars 2013 kl. 18:26 #

    For noen nydelige jålevotter! Og vottesesongen i nordnorge er såpass lang at det er klart man må ha mer enn ett par hver vinter 😉
    Ha en flott uke! 🙂

  4. Ingrid 10. mars 2013 kl. 21:15 #

    Utrulig fine! 🙂 Nå har eg kjøpt paljettgarn frå tyrkisk garnnettside, men har ikkje
    bestemt meg for kva eg vil strikke. Paljetter er moro, treng litt glamour i kvardagen.

    • Full av Ull 10. mars 2013 kl. 21:52 #

      Takk! 😉 Moro at du har kjøpt paljettgarn, jeg gleder meg til å se hva du lager av det! 😀 Jeg må bare si jeg er litt hekta på bling og paljetter på strikketøyet for tiden 😉

  5. Guri 11. mars 2013 kl. 11:29 #

    De er virkelig fine disse jålevottene dine! Til og med jeg kunne tenke meg slike, enda jeg ikke liker paljetter sånn egentlig….. 🙂

  6. G-Anette 12. mars 2013 kl. 09:01 #

    HIhi, nå har vi likense! Kjempelekre de ble 🙂 Mine ligger ferdige her, er bare litt treg med den fotograferingen.. Og de ble bare helskjønne! Og passformen helt nydelig! Gleder meg til å ta de i bruk, men best å ta bilde først – før de plutselig ikke er så hvite lengre..hihi.

    Ha en fin tirsdag
    Klem

  7. Lisbeth 12. mars 2013 kl. 21:30 #

    Så søte votter 🙂
    Kurven min ble kjøpt i Gamlebutikken i Risør.
    Har sett den i flere nettbutikker også 🙂

    Klem

  8. jeamomentsinlife 15. mars 2013 kl. 08:19 #

    Så fine votter! 😀 Deilig med glam og glitter i hverdagen 🙂 Gleder meg til å se mariusstrikken din!

    Ha en fin fredag 🙂

Legg igjen en kommentar

