Fire nye strikkebøker i samlingen

25 Feb

image

Jeg har handlet litt på adlibris i det siste, og i dag kom det endelig pakke i posten! Ingenting er bedre enn å hente fire fine strikkebøker på posten, og når man kommer hjem så vet man ikke engang hvilken man skal begynne å lese i. Herlig 😉 I tillegg er bøkene på adlibris veldig billige, spesielt de utenlandske 🙂

Jeg kjøpte fire bøker, og har bare raskt bladd igjennom dem, men VET jeg kommer til å bli fornøyd.

image

Den første boken, Knitalong, handler om nettopp det å strikke sammen. Det er jo egentlig det vi bloggere gjør, synes jeg 🙂 Man skaper et strikkesamhold på nett, og «treffes» dermed for å utveksle ideer, vise fram kreativitetene og hjelpe hverandre med tips og råd. Knitalong inneholder også oppskrifter, blant annet på denne kjempesøte babyluen.

image

Neste bok jeg kjøpte heter Sticka stilrent og rustikt. Den inneholder oppskrifter i fine, duse farger, og mange tips til forskjellige strukturmønster.

image

Den er på svensk. Jeg har aldri strikket etter en svensk oppskrift før, men det lærer man seg vel fort? 😉 En av oppskriftene i boka er denne puten. Synes den er litt kul.

image

Den boken jeg synes er aller finest, er Stickat i ekologisk ull.

image

Den har så mange fine bilder! Elsker stylingen på alle strikkeplaggene, og får bare lyst å lage alt sammen.

image

image

Nydelige, ikke sant? Denne boken er også på svensk. Den finnes også på engelsk, spør ikke meg hvorfor jeg ikke kjøpte den istedenfor 😉

Sist, men ikke minst; Suveræn strik. Denne har jeg hatt lyst på lenge, etter mange fristende bilder på forskjellige blogger og instagram.

image

image

Oppskriftene i Suveræn strik virker kanskje litt vanskelige for meg, men bildene er så fine og inspirerende at jeg bare måtte ha boken likevel! En gang får jeg vel til 😉

Jeg er så fornøyd med bokkjøpene! Har allerede vært inne på adlibris og snopet etter flere. De har så utrolig bra utvalg – og når man er inne og kikker på en bok, kommer det opp masse forslag i høyremargen til andre fine bøker. Handlekurven fylles fort opp av sånt 😉

I dag har samboeren bursdag, så jeg er nå i kakebakingen 🙂 Jeg elsker å bake, så i dag blir det eplekake og sjokoladekake med fyll 🙂 Etterpå blir det strikkekos og masse herlig bokinspirasjon på meg 😉

8 kommentar to “Fire nye strikkebøker i samlingen”

  1. Wilma 25. februar 2013 kl. 19:25 #

    Å så mye fint! Skulle ønske jeg kunne strikke slikt. Du får sikkert mange fine stunder med disse bøkene :). Wilmas mamma

    • Full av Ull 25. februar 2013 kl. 20:57 #

      Ja, håper på det 🙂 Jeg har allerede kikket igjennom dem og kost meg masse med å planlegge og drømme om forskjellige prosjekter 🙂

  2. Rigmor Burmo 25. februar 2013 kl. 20:02 #

    Så artig!!!
    Jeg vil også kjøpe meg nye hefter med strikkeoppskrifter!!
    Problemet er at jeg har mer enn nok av garn og mønstre, får bare så lyst til å lage meg noe nytt.
    Gleder meg til at du får ferdig noe, du må vise det fram når du har noe på pinnene!!
    Hilsen Rigmor

    • Full av Ull 25. februar 2013 kl. 20:58 #

      Ja, ingenting er bedre enn å få litt nye oppskrifter og ny inspirasjon i hus! I det siste har jeg faktisk vært mer fristet til å kjøpe oppskrifter enn garn, det er litt uvanlig til å være meg 😉 Jeg prøver vel å være flink og bruke av det jeg har 🙂 Jeg skal selvsagt vise fram når jeg får noe på pinnene, må bare bestemme meg for hva jeg skal lage først 😀

  3. G-Anette 26. februar 2013 kl. 16:28 #

    Sukk, så herlige strikkebøker.. Og så bra at du la ut rapporter om de – for jeg var faktisk inne på Adlibris (for første gang) for noen dager siden og kunne ikke komme på hva hun het hun som vi snakket om – Lene Holme Samsøe.. Tror det må bli en strikkebok på meg også snart 🙂 Vi har jo fortsatt langt igjen før stabelen blir like høy som oss, hihi 😉
    I dag har jeg omsider fått tatt bilder av glamour-lua, kommer innlegg straks 😉

    Klem

  4. G-Anette 26. februar 2013 kl. 16:29 #

    Og du, når jeg leser Suveræn Strik så hører jeg din fjonge måte å si det på inni hodet 😉

  5. Marianne Palmberg 26. februar 2013 kl. 18:39 #

    Ser ut til at du har fått tak i noen flotte bøker, mye fint å strikke der:-) Hilsen fra Marianne

  6. Britt B 27. februar 2013 kl. 08:22 #

    Spennende strikkebøker, mye fint å se der!
    Og så mye fint du har laget siden sist jeg var på bloggbesøk hos deg, flott genser til kjæresten og det glamour-settet var jo bare lekkert! 🙂

Legg igjen en kommentar

