Varme kosetøfler

9 Feb

image

Tusen takk for alle koselige ord om glamoursettet mitt i forrige innlegg! Artig å høre at flere kunne tenke seg å skinne litt i vinterkulda 😉 Det har vært litt stille på bloggen i det siste, men det er bare fordi jeg har vært flink og bare strikket på ett av mine store prosjekter 🙂 Jeg hadde tenkt å være veldig standhaftig og gjøre prosjektet helt ferdig, men da Gry-Anette la ut de fine pappatøflene på bloggen, så måtte jeg bare ha en liten atspredelse fra storprosjektet 🙂 Oppskriften på tøflene finner du på bloggen hennes her. Jeg burde vel snart lage en egen kategori på bloggen som heter G-Anette, jeg har jo snart strikket meg i gjennom alle oppskriftene hennes 🙂

image

Det har vært veldig kaldt i Tromsø i det siste, og da er det godt med varme tøfler på beina. Det er litt gulvkaldt her vi bor, spesielt på kjøkkenet, og det er som regel ved kjøkkenbordet jeg sitter og jobber. Derfor passet det perfekt å strikke et par søte tovede tøfler nå. Jeg strikket på pinnenr. 5,5. Hvitfargen er Cortina og rosafargen er Cortina Soft. Jeg tenkte ærlig talt ikke over at de to garnene tover ganske forskjellig, men i ettertid innser jeg at det egentlig var ganske smart. Rosafargen tovet MYE bedre enn hvitfargen, og sålen under er derfor tjukk og god. Satser på at tøflene varer lenge 🙂

image

Når jeg først begynner å bruke tovatøfler, så må jeg som regel ha dem på fra morgen til kveld. Jeg tovet dem først på 30 grader med håndkle, deretter 40 grader med håndkle. Etter disse bildene ble tatt, bestemte jeg med for å tove dem enda litt mer, så da ble det enda en runde på 30 grader med håndkle 🙂 Tror aldri jeg har tovet noe så mange ganger før.

Her om dagen ble jeg så inspirert da Blåbærlina la ut bilder av de fine brevene sine. Jeg fikk lyst å fiffe opp mine egne brev også, så da jeg skulle sende morsdagskort til mamma og bursdagsgave til søsteren min, så passet det fint å pynte litt ekstra. Februar er jo kjærlighetsmåneden, derfor ble rødt, blomster og hjerter som ble tema for mine brev.

image

Litt fornøyd med at jeg faktisk fikk skryt for brevene av damen på postkontoret, hihi 🙂

image

I dag er det en sånn herlig lørdag hvor jeg bare koser meg. Jeg har strikket litt, bakt sjokolademuffins til lørdagskos og en ny bok ligger og venter på meg. Brobyggerne, av Jan Guillou. Nå er det forøvrig slutt på småstrikkeriene før jeg har klart å gjøre ferdig det store prosjektet jeg holder på med! Jeg kan vel avsløre at det er en genser, og at jeg ikke har så veldig mye igjen 😉 Regner nok med det blir en del strikking i kveld og resten av helgen også.

Ønsker alle en god lørdag, og en fin morsdag til alle mødre i morgen 😉

7 kommentar to “Varme kosetøfler”

  1. Ingunn 9. februar 2013 kl. 17:21 #

    Tovatøfler er tingen på kalde golv! Dine er riktig lekre! Jeg holder på med et par grå til en mann. Jeg strikker av Plategarn, og det er helt nytt for meg. Spennende når tovinga begynner.
    Konvoluttene dine er kjempefine. Ekstra artig å få så fine brev.

    Riktig god helg!

    Klem fra Ingunn

  2. G-Anette 10. februar 2013 kl. 12:43 #

    Så koselig at tøflene mine kunne gi deg en liten adspredelse 🙂 Og kjempefine ble de, heeelt mine farger! Og tro det eller ei, men jeg har ikke tovatøfler selv, det skulle ikke vært lov – hihi 🙂 Så rart (og bra!) at de to garnene tovet så ulikt. Jeg tør ikke bruke noe annet enn fritidsgarn, da jeg vet hvordan det ‘oppfører’ seg under tovinga.

    Ha en super søndag! Kanskje sees vi til uka på Bundingen 😉

    Klem ♥

  3. G-Anette 10. februar 2013 kl. 12:43 #

    Og kjempefine brev forresten! Slike blir man glade av ♥

  4. Tiara 10. februar 2013 kl. 17:29 #

    Kjempefine tøfler! Slike er mye brukt her i huset. Så fint du har pyntet brevene dine. De må være koselige å få i postkassen. takk for kommentar på Give awayen på bloggen min. Ha en fortsatt fin fastelavnssøndag:-)

  5. Rebecca 11. februar 2013 kl. 00:12 #

    Heisann. De så gode ut. Har du oppskrift på de?

  6. Marianne 13. februar 2013 kl. 21:13 #

    Hei!! Så fine tøfler!! De så superdeilige ut!! Her i huset er det gulvkaldt, så gode tøfler er et must på kalde dager!! Ha en god kveld, hilsen Marianne

  7. Ann Karin 20. februar 2013 kl. 10:10 #

    Ååå dei såg knall goe ut .FINE tøfler

Legg igjen en kommentar

