Åpent lager hos Pickles

22 Oct

I helgen var jeg i Oslo, og en av de viktigste tingene som stod på listen da var et besøk innom lagerutsalget til Pickles. Helt fra de startet med å ha åpen butikk hver torsdag, har jeg hatt såå lyst å dra innom, men det er jo litt langt å reise fra Tromsø bare for det 🙂

Men i helgen ble det endelig en tur dit. Nydelig liten butikk på Rodeløkka som jeg anbefaler alle garnglade å besøke:

image

Bildet er lånt fra pickles.no

Jeg har lenge hatt lyst å prøve garnet fra Pickles, men jeg liker så godt å kjenne på garnet før jeg kjøper det. Etter besøket på lagerbutikken, vet jeg nå at jeg trygt kan bestille mer garn i nettbutikken – alt garnet var virkelig supermykt og godt! Fine farger også 🙂

Jeg endte opp med å kjøpe tre angoranøster…

image

… Og fire bunter med Abualita tjukk merino.

image

Jeg nøstet opp en bunt og begynte å strikke før jeg i det hele tatt tenkte på å ta bilde til bloggen 🙂

image

Det blå garnet skal jeg bruke til God  morgen-genser. Det kommer til å bli verdens mykeste genser, tror jeg.
Det rosa angoragarnet tror jeg må bli ei lue. Jeg må bare finne den perfekte oppskriften først! 

Jeg kjøpte også med meg de to bøkene til Pickles.

image

image

Mange fine oppskrifter å finne der. Jeg ble liggende på hotellrommet på kvelden og bla i bøkene og planlegge nye strikkeprosjekter, og nå gleder jeg meg til å bestille mer garn. Det blir nok ikke lenge til det dumper en pakke fra Pickles ned i postkassen min 🙂

I tillegg var jeg innom Søstrene Grene i Oslo. Veldig fin butikk (med veldig rimelige priser). Der kjøpte jeg mye forskjellig, blant annet bomullsgarn som jeg skal strikke kluter av.

image

Jeg synes alle fargene de hadde var nydelige, så det var vanskelig å velge. Jeg gleder meg til denne butikken åpner i Tromsø om under en måned.

I tillegg til garn og strikkebøker, gjorde jeg også mange andre fine innkjøp i hovedstaden, og vi hadde en fantastisk fin og uforglemmelig helg der.

Så et spørsmål til deg; hvis du har strikket med garn fra Pickles, hva er din favoritt?

3 kommentar to “Åpent lager hos Pickles”

  1. G-Anette 23. oktober 2012 kl. 22:50 #

    Å, så herlig å ha vært innom Pickles da! Og ser ut som du har fått med deg mye flott 🙂 Jeg skal til Oslo i januar og da står Pickles på programmet. Har bestilt litt fra dem, og jeg liker Abuelita tjukk merino veldig godt da.. Det er så mykt og lett!
    Ja blir det ikke flott når Søstrene Grene kommer til Jekta! Og panduro…sukk ♥ Kan bli litt farlig det der, hihi 🙂

    Og du, neste gang du titter innom luefabrikken må du jo hilse på 😉

    Klem ♥

  2. Ingrid 24. oktober 2012 kl. 09:37 #

    Hei! Fant bloggen din via instagram, veldig fin 🙂 Treng alltid nye strikkeprosjekt inspirasjon. Eg bare lura på om pickles-bøkane er bra? Har dei på ønskelista men har ikkje kjøpt emdå..
    Mvh ingrid / vaniljehjarte.com

  3. byLi 24. oktober 2012 kl. 10:37 #

    Jeg skal til Oslo og innom Pickles på lørdag, om jeg får med meg venninna mi 😉
    Og det bomullsgarnet fra Søstrene Grene er digg til kluter 🙂 Veldig fine farger!

Legg igjen en kommentar

