Skappelgenseren min

13 Oct

Se hva som endelig er ferdig!

image

Det er litt flaut å innrømme det, men jeg kjøpte garn og begynte å strikke på denne i midten av august. Jeg trodde jeg skulle rase gjennom og strikke genseren på en uke, sånn som alle andre tydeligvis gjør… Men den gang ei.

image

Dette var langtekkelig arbeid. Enkelt ja, men ganske kjedelig i lengden. I tillegg er jeg ikke så god på montering, så jeg gruet meg liksom litt til den ble ferdig og jeg måtte begynne å sy.

image

Men denne helgen er jeg hjemme på besøk, og på hyttetur sammen med mamma og pappa. Da passet det fint at genseren ble ferdig, slik at mamma kunne hjelpe med monteringen. Og se så bra resultatet ble:

image

Genseren er strikket med en tråd Drops Alpaca og en tråd Drops Vivaldi. Jeg la opp samme maskeantall som i oppskriften, men gikk ned en pinnestørrelse. På neste genser jeg strikker, skal jeg øke armene enda litt mer. Likevel må jeg si at jeg ble veldig fornøyd med denne. Varm og god er den også 🙂

image

Og så får dere se bilder av meg på bloggen for første gang!

I bakgrunnen ser dere hytta til mamma og pappa. Det er så koselig og fint her!

image

Nå skal resten av helgen nytes. Jeg synes høsten er så utrolig fin. Den byr på nydelige farger om dagen, og deilig mørke med strikketøy og stearinlys om kvelden. Kos! I kveld strikkes det på en lue og to vottepar. Må jo ha litt å veksle mellom 😉

4 kommentar to “Skappelgenseren min”

  1. Rigmor Burmo 13. oktober 2012 kl. 20:04 #

    Gratulerer med ny genser!
    Den ble kjempefin!!!
    Jeg har akkurat strikket en til min sønns kjæreste,hun ble veldig glad for den.
    Kanskje det blir en til meg selv også, jeg har ikke bestemt meg ennå. Jeg innbiller meg
    at den passer best for den yngre garde!
    God helg,
    Hilsen Rigmor

  2. Victoria 14. oktober 2012 kl. 13:01 #

    Er i gang med skappelgenser jeg og, men må si jeg gruer meg litt til jeg blir ferdig og skal montere! 😛 Din ble kjempefin! :), og alltid godt med mamma’er som kan hjelpe. 🙂

  3. G-Anette 15. oktober 2012 kl. 13:15 #

    Å, så lekker den ble! Og veldig fin og delikat farge du har valgt. Jeg må innrømme at jeg ikke har vært av de største tilhengerne av denne genseren, for jeg syns den har virket så stor og posete. Men din ble jo bare superfin! Nett og elegant 🙂 Og så fine bilder! 🙂

    Fin mandag til deg
    Klem

Legg igjen en kommentar

