Merinoull, altså!

18 Sep

Når det gjelder garn, så har jeg ganske vandrende øyne… Jeg liker å prøve nye kvaliteter, og dermed blir det ofte sånn at jeg ikke strikker så mye i det samme garnet… (Drops Lima er vel unntaket)…

Men på salget til Snarby i Tromsø, så fant jeg ut at jeg skulle prøve ut et garn som jeg har hørt så mye skryt om – nemlig Merino Extra Fine. Jeg kjøpte noen nøster i forskjellig farge, og begynte å strikke med det for noen dager siden… Og for et herlig garn! Mykt og godt, kjennes nesten ut som bomull!

image

Her er det jeg har fått laget hittil. Et vottepar ferdig, og en lue og et pannebånd in the making!

image

Vottene er helt enkle, og skal være julegave. Litt vanskelig å lage julegaver, siden jeg aldri er helt sikker på hva mottakeren vil like. Derfor er det greit å holde det enkelt. Disse tror jeg vil falle i smak.

image

Perlestrikket pannebånd som skal få litt knappedetaljer når det blir ferdig.

image

Dette skal bli en baggy lue, og den skal jeg beholde selv. Oppskriften heter Vinterblå, og du finner den på bloggen til G-Anette.

Jeg har allerede lagt flere planer for de merinonøstene jeg har igjen i posen, og da passer det jo fint at Drops startet med Merino Mania i dag, 25 % på alle merinokvalitetene. Det blir en tur innom garnbutikken i morgen for å fylle opp lageret litt. Men først skal jeg kose meg med å se gjennom fargekartene og planlegge litt 🙂

Hva er ditt favorittgarn?

Fin dag videre 🙂

5 kommentar to “Merinoull, altså!”

  1. G-Anette 21. september 2012 kl. 12:51 #

    Nå ble jeg veldig fristet til å dra innom Snarby til uka…. Det garnet er jo bare helt herlig! Og så har jeg ikke fått testet ut det nye garnet, Big Merino. Og salg liker vi jo 🙂 Vottene ble veldig fine, helt enkle og det er det beste syns jeg!
    Så koselig at du strikker vinterblå-lua, og må få si den blir VELDIG søt i rosa!
    Ha ei fin-fin helg!

  2. Lykkelinn 25. september 2012 kl. 14:24 #

    Det var mange fine prosjekter! Jeg har også kjøpt litt Extra fine merino nå som det er på salg, det er et nydelig garn å strikke i! Ellers er jeg veldig svak for Pickles sin extra fine merino, den er nesten enda mykere, men gir ikke like fast resultat som den fra Drops. Gode garn begge to! 🙂

  3. Jorun Holmen 2. oktober 2012 kl. 12:14 #

    Hei! Er innom for å takke deg for hilsen og deltagelse i give away’en på bloggen min!Lykke til!
    Har kost meg på tur i bloggen din!

  4. Anne Lise 3. oktober 2012 kl. 16:05 #

    Hei:) Her var mye fint!! Det ble ikke mange deltakere på Inspirasjonsloftet-promo.-
    men DU ville med,så send meg din adr så får du et Englesjal i posten:))
    Kan ta litt tid/skal delta på messe- men premien skal komme!!!
    (Har selv opplevd å vinne uten å få gaven- og det er kjipt!!)
    Ha en fin onsdag videre!
    Klem Anne Lise

  5. Greta 9. oktober 2012 kl. 11:48 #

    Er så enig med deg. Merino ekstra fin fra drops er berre heilt super. Har stikka meg tunika i det og den digger eg å bruke. Ha ei flott uke videre

Legg igjen en kommentar

