Ikke høst uten…

10 sep

… Krydderkake!

image

Laget verdens beste krydderkake i kveld, ingenting smaker bedre om høsten enn krydderkake og te!

Tenkte å dele oppskriften med dere 🙂

Deilig krydderkake

Husk å bruke en ganske stor bakebolle, da oppskriften er til skuffeform.

Du trenger:
150 gram smør
8 dl melk
5 dl sukker
3 ts kanel
3 ts malt nellik
1 ts allehånde
1 ss natron
10 dl hvetemel

Smelt smøret og bland det med kulturmelken. Tilsett resten av ingrediensene og bland godt. Hell røren (som skal være ganske tjukk) i en bakepapirkledd skuffeform.
Stek på 200 grader nederst i ovnen i 30 minutter. Jeg stekte min litt lenger.

Kaken avkjøles i formen, deretter på rist.

image

Så er det bare å nyyte et stykke kake til strikketøyet eller med en god høstkrim. Her hos oss ble det kake til 71 grader nord.

image

Jeg blir veldig glad om du prøver oppskriften, og jeg tror ikke du kommer til å angre heller 😉 fortell meg gjerne hva du synes!

Ønsker alle en fin uke!

Legg igjen en kommentar

