Inspirasjon · Strikking

Noen som har strikket Bella’s Mittens?

Mulig jeg henger litt etter, men jeg har fått så lyst å lage meg et par av Bella’s Mittens, Twilight-vottene som var så populære for 1-2 år siden.

image

Jeg har likt dem helt fra jeg første gang jeg så dem, men jeg har aldri strikket med fletter før.

Nå har jeg lyst å prøve å lage dem uansett, men jeg lurer på om dette er for vanskelig prosjekt for å lære seg fletter? Burde jeg heller begynne med noe enklere?

image

Og en annen ting; jeg har sett at folk bruker veldig forskjellig garn til disse… Noen som kan anbefale et velegnet garn sånn at de holder seg fine og «stødige»? 🙂

Hadde vært supert med litt hjelp fra noen flinke strikkedamer 😉

Bildene er lånt fra bloggen til Subliminalrabbit, det er hun som har laget oppskriften 🙂

8 kommentarer om “Noen som har strikket Bella’s Mittens?

  1. Heisan!

    Bellas mittens var første fletteprosjektet jeg strikket, og syntes de var veldig greie å strikke! Ikke så vanskelig. Jeg strikket mine i Pickles tjukk abuelita, pinne fem og de ble veldig gode, men de loer litt nå etter et par år i bruk 😉 Et nøste holdt for meg

  2. Jeg har strikket maaange par Bellas, og de anbefales! Oppskriften er kjempegod, og flettene er ikke noe problem, dessutens står det godt forklart i oppskriften hvordan du fletter. Jeg brukte alfa fra Sandensgarn og syns det fungerte veldig bra, vottene ble kjempegode. Lyke til!

    1. Jeg får bare hoppe i det og begynne på et par! Kjekkest å lære seg fletter samtidig som man lager noe man har lyst på 😉 må innom garnbutikk i morgen og vurdere litt. Alfa er jo et nydelig og mykt garn, så det kan absolutt være et alternativ 🙂 takk for tips 🙂

  3. Hei!
    Jeg synes at du har en veldig inspirerende blogg! Kjenner meg så godt igjen når det er garnsalg, og massevis av garn havner i posen og blir med hjem!
    Jeg er helt sikker på at du får til vottene, lykke til. Du må legge ut bilder når du har kommet et stykke på vei!

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

w