Noen som har strikket Bella’s Mittens?

8 Sep

Mulig jeg henger litt etter, men jeg har fått så lyst å lage meg et par av Bella’s Mittens, Twilight-vottene som var så populære for 1-2 år siden.

image

Jeg har likt dem helt fra jeg første gang jeg så dem, men jeg har aldri strikket med fletter før.

Nå har jeg lyst å prøve å lage dem uansett, men jeg lurer på om dette er for vanskelig prosjekt for å lære seg fletter? Burde jeg heller begynne med noe enklere?

image

Og en annen ting; jeg har sett at folk bruker veldig forskjellig garn til disse… Noen som kan anbefale et velegnet garn sånn at de holder seg fine og «stødige»? 🙂

Hadde vært supert med litt hjelp fra noen flinke strikkedamer 😉

Bildene er lånt fra bloggen til Subliminalrabbit, det er hun som har laget oppskriften 🙂

8 kommentar to “Noen som har strikket Bella’s Mittens?”

  1. Linn 8. september 2012 kl. 21:30 #

    Heisan!

    Bellas mittens var første fletteprosjektet jeg strikket, og syntes de var veldig greie å strikke! Ikke så vanskelig. Jeg strikket mine i Pickles tjukk abuelita, pinne fem og de ble veldig gode, men de loer litt nå etter et par år i bruk 😉 Et nøste holdt for meg

  2. Sanna 9. september 2012 kl. 15:13 #

    Jeg har strikket maaange par Bellas, og de anbefales! Oppskriften er kjempegod, og flettene er ikke noe problem, dessutens står det godt forklart i oppskriften hvordan du fletter. Jeg brukte alfa fra Sandensgarn og syns det fungerte veldig bra, vottene ble kjempegode. Lyke til!

    • Full av ull - en håndstrikket drøm 9. september 2012 kl. 18:53 #

      Jeg får bare hoppe i det og begynne på et par! Kjekkest å lære seg fletter samtidig som man lager noe man har lyst på 😉 må innom garnbutikk i morgen og vurdere litt. Alfa er jo et nydelig og mykt garn, så det kan absolutt være et alternativ 🙂 takk for tips 🙂

  3. Rigmor Burmo 9. september 2012 kl. 15:30 #

    Hei!
    Jeg synes at du har en veldig inspirerende blogg! Kjenner meg så godt igjen når det er garnsalg, og massevis av garn havner i posen og blir med hjem!
    Jeg er helt sikker på at du får til vottene, lykke til. Du må legge ut bilder når du har kommet et stykke på vei!

    • Full av ull - en håndstrikket drøm 9. september 2012 kl. 18:50 #

      Kjempehyggelig å høre at du liker bloggen, det gjør meg veldig glad 😀 jeg skal swlvsagt legge ut bilde av vottene, jeg er spent på å se hvordan det går 😉

  4. G-Anette 9. september 2012 kl. 20:55 #

    Heisan, jeg sier som de andre. Veldig grei oppskrift å starte med! 🙂 Den er godt forklart. Bare sånn i tilfelle du ikke vet det, så ligger oppskriften på norsk her: https://docs.google.com/file/d/0B0CN5ppS6g_cNjVkMTExY2MtZGE3OS00M2IwLTk4OGMtNzhkZjUzZDA2ZGZl
    /edit?hl=en

    Lykke til!

  5. G-Anette 9. september 2012 kl. 20:57 #

    Prøver igjen for å se om linken fungerer. Hvis ikke søker du på bellas votter norsk 🙂

    https://docs.google.com/file/d/0B0CN5ppS6g_cNjVkMTExY2MtZGE3OS00M2IwLTk4OGMtNzhkZjUzZDA2ZGZl/edit?hl=en

Legg igjen en kommentar

