Klar for høst

4 Sep

I august strikket jeg noen luer og et pannebånd, og i dag gjorde jeg siste finish på dem.

image

Her ser dere resultatet. Alt er strikket i Drops Lima på pinner nr. 4

image

Oppskriften til disse to luene fant jeg på bloggen til superflinke G-Anette. Hun har lagt ut så mange fine oppskrifter på bloggen sin, og jeg har planer om å strikke mange flere av oppskriftene hennes. Høsthalsen har jeg allerede funnet frem garn til… 🙂

image

Dette ble ei kul og baggy lue som jeg har tenkt å bruke selv. Jeg har tredd i brunt bånd for at den skal passe perfekt til vinterjakken min (som jeg forresten gleder meg til å begynne å bruke).

image

Snurreluen strikket jeg som en overraskelse til samboeren min, og den falt veldig i smak. Søsteren min ønsker seg en sånn, og jeg kunne i grunnen også tenke meg en… Blir nok å lage flere av denne ja! Morsom og rask å strikke var den også.

image

Den stripete luen var egentlig også ment til samboeren. Han ønsket seg en baggy grå lue med lilla striper, og han valgte til og med ut garnet og fargene i butikken selv (med tips og veiledning fra meg selvsagt, hihi). Etter å ha strikket et stykke, så jeg at den kom til å bli altfor smal. Jeg ville ikke rekke opp, så jeg felte heller tidligere. Dermed ble det ei baggy barnelue istedet. Luen er basert på ei helt enkel oppskrift i boka Lune Masker.

image

Dette pannebåndet ble jeg veldig fornøyd med! Jeg har ikke brukt noe oppskrift, jeg har bare sett for meg hvordan jeg ville ha det og prøvd meg fram. Gleder meg til å bruke det når det blir litt kaldere 🙂

image

Det går forresten framover med Skappel-genseren også, jeg begynner nok på første erme i kveld. Jeg skjønner ikke de som klarer å strikke en sånn genser på 3-4 dager, jeg kommer sikkert til å bruke 3-4 uker på min! Jeg synes det er så kjedelig å strikke med bare riller. Likevel har jeg kjøpt garn til en genser til, og gleder meg til å begynne på en ny! Forstå det den som kan 😉

Fin tirsdag til alle!

4 kommentar to “Klar for høst”

  1. Ann Christin 4. september 2012 kl. 22:03 #

    Så flotte kodeplagg! Forberedt til vinteren 🙂 Ha en kreativ uke 🙂

  2. Gry-Anette 4. september 2012 kl. 23:54 #

    Hei og tusen takk for hyggelig besøk hos meg 🙂 Og så blir jeg jo bare SÅ glad når noen bruker oppskriftene mine. Kjempefine luer du har strikket, det prikkete bandet var bare nydelig! Og takk for tips om Lima-garnet, jeg tror faktisk ikke jeg har prøvd det (merkelig nok..) Men nå må det testes ut! Og så ser jeg jo (når jeg blar meg nedover på bloggen din) at vi handler garn på samme sted, Snarby Strikkestudio 🙂

    Kjempefin blogg du har fått deg, jeg legger deg i blogglista mi og kommer på besøk igjen 🙂

    Gry-Anette

  3. Elins strikkeri 5. september 2012 kl. 14:50 #

    Så flotte luer du har strikka, ja det er tida for det no!! Har ikkje prøvd lima garnet enno, den lokale garnbutikken har ikkje lima garn. Ha ein finfin dag videre:))

Legg igjen en kommentar

